Sendte lygter til sjælden VW Bora 2,8 V6 4motion med GLS: Alt er gået galt

GLS har erkendt, at de har ødelagt BTs 4000 kroners halogen-lygter under transporten fra Tyskland til Danmark. Men manden, der havde betalt for lygterne, har ikke fået erstatningen. Det har firmaet i Tyskland.

- Status er desværre den, at de (GLS) har udbetalt pengene til afsender(sælgeren i Tyskland).

- Men han siger, at han ikke har fået noget.

- Så GLS støtter åbenbart svindlere og ikke dem som i virkeligheden skulle have fået udbetalt deres erstatning.

Sådan skriver BT nu til nationen! om den mere end to måneder lange klagesag, han har haft med GLS og det firma i Tyskland, han købte to lygter til sin sjældne VW Bora 2,8 V6 4motion af.

Se også: Alt dinglede i lygten og GLS sagde at de ville erstatte: Hvor er pengene?

Desværre ikke første gang
For GLS har nemlig et - ihvertfald i BTs øjne - ret så mystisk erstatningssystem, der går i gang når kunder får ødelagt deres varer under transporten. GLS gør nemlig det, at de sender erstatningen til sælger - og altså ikke til kunden - når de vil erstatte en vare. Og det synes BT og cirka 70 procent af de 8901 læsere, der har deltaget i afstemningen nedenfor, er svært at forstå.

 

BT har fået dokumentation for, at GLS Tyskland har sendt de 540 euro - cirka 4000 kr - til sælgeren, og fra det danske GLS kontor lyder det i dag, at BT ikke er den eneste, der er i klemme:

 

På nettet skal man sætte sig ind i tingene
- Det er desværre ikke første gang, at en modtager sidder i denne uheldige situation.
- Jf. vores betingelser og alm. transportlovgivning, så kan vi kun udbetale erstatning til afsender af pakken, da det er transportkøberen, der betaler for fragten til GLS og dermed ham, der er erstatningsberettiget.
- Når man handler på nettet, stiller det krav til, at man har kendskab til webshoppen og dennes handelsbetingelser - herunder forsendelsesbetingelser - eller man sætter sig ind i disse.

Kan godt forstå frustation - men reglerne er fulgt
- Jeg kan godt forstå modtagers frustration, og vi har hjulpet ham så langt, vi kan inden for rammerne af de betingelser, pakken er sendt med, skriver GLS' Manager Customer Service til nationen!, men synes du det er godt nok?

 

1 af 2 
2 af 2 
54 kommentarer
Vis kommentarer
Hent flere
Mest læste på ekstrabladet.dk
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere