Skrumper

Den populære danske chokolade-drik kan igen-igen melde om faldende overskud. Men med brug af digitale medier håber man at lokke yngre kunder til.

Følg nationen!

- I er blevet alt for dyre.

- Nok er den god, men ikke så god.

Fra 23,5 i 2018 til 19,5 i 2018
Sådan skriver Frank V i den kommentar, der er skrevet på jv.dk om Esbjerg-fabrikken Cocio Chokolademælk A/S, der netop har afleveret regnskab for 2019. Et regnskab der igen-igen viser at overskuddet skrumper.

I 2017 var overskuddet på mere end 40 millioner kroner, i 2018 var det faldet til 23,5 million og i 2019 er firmaets salgsarbejde endt med et overskud på 19,5 millioner kroner.

Det lugter: Cocio afviser stort ønske fra kunder

Kendt og elsket og vil gerne sælge mere
Det er Arla, der ejer Cocio, og forventningerne for 2020 er at skabe et resultat der er lidt bedre end de seneste år:

- Cocio-mærket er allerede et kendt og elsket brand i Danmark, og vi vil gerne fortsætte med at engagere forbrugere og øge relevansen for det yngre segment.

- Derfor vil vi fortsætte med at digitale og sociale medier, skriver Cocio, men hvad siger du?

 

Mere fra Ekstra Bladet+

Den 4. november 2020 forgreb Danmarks regering sig på demokratiet

Udforsk Ekstra Bladet+

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Brugervilkår - Har du en bruger? Log ind