Annonce:
Annonce:

Sku' aldrig ha' klaget til Telia

Da prisen på den ikke så hurtige internetopkobling steg, ringede Inge-Lise til Telia og klagede. Det sku' hun aldrig have gjort

Lige nu er der en ledning i Inge-Lises have. Men hvem skal betale for at få den gravet ned?
Lige nu er der en ledning i Inge-Lises have. Men hvem skal betale for at få den gravet ned?
Annonce:
Følg nationen!

- Den 15 november 2020 flyttede jeg ind her i Holstebro.

- Jeg fik internet fra Telia etableret, da jeg også havde Telia i min tidligere bolig.

- Det kostede i 258 pr måned og i februar måned fik jeg så mail om endnu en stigning.

Det ku' den unge mand godt løse
- Men. Jeg ringede straks ind og spurgte, hvordan det kunne være at det steg i takt med at min hastighed faldt.

- Den unge mand jeg talte med svarede, at det kan hun sagtens løse, jeg skulle bare have et nyt modem.

- Det blev bestilt og jeg regnede med at det naturligvis blev et modem, magen til det jeg havde.

Nul TV og nul printer
Sådan indleder Inge-Lise E. en mail til nationen! om at være kunde hos Telia – og føle sig totalt elendigt behandlet,. For det modem, der kom, passede ikke til det stik Inge-Lise har – og da det endelig lykkedes at få en tekniker ud, lagde han bare en ledning fra en kasse ude i vejen og ind til huset.

Annonce:

Den skal Inge-Lise selv grave ned, og derfor vil hun gerne have sin aftale tilbage. Hendes brev – som nationen! har bedt Telia om at kommentere – fortsætter derfor således:

Jeg synes de skal give mig rabat
- Jeg kan bruge min bærbare, men ikke se TV, og I skrivende stund ved jeg endnu ikke hvornår jeg får mit internet tilbage, så jeg kan igen kan bruge min printer og se tv.
- Jeg forventer et nedslag i prisen på internettet fremadrettet, da jeg ikke kan få den hastighed som jeg betaler for.

- De kræver 280 kr, jeg synes det burde være 199 kr.

Og et beløb for svie og smerte
- Og samtidig forventer jeg også et beløb for svie og smerte, samt for al den tid jeg har været uden tv, printer og net forbindelse,

- Det burde være 600 kr, svarende til 3 måneders internet til en pris af 199 kr. skriver Inge-Lise, og Telia har sendt det her svar:

- Vi er kede af, at Inge-Lise føler sig dårlig behandlet.

Annonce:

- Vores oplevelse er, at vi gennem hele forløbet har været imødekommende og løsningsorienterede, til trods for at vores kundeservicemedarbejdere er blevet mødt af en lettere nedladede og konfrontatorisk tone.

Problemet er en ældre utidssvarende kobberledning
- Sagen drejer sig helt kort om, at Inge-Lises oprindelige løsning var en ældre, utidssvarende kobberforbindelse (DSL), som vi ikke længere kan tilbyde.

- Efter aftale aktiverede vi derfor den nye COAX-forbindelse (internet gennem antennestikket). Forbindelsen fungerer dog ikke optimalt, da der er problemer med kabling/stik på Inge-Lises matrikel.

- Det skal hun selv sørge for at få udbedret, og vores underleverandør har givet Inge-Lise et prisoverslag på arbejdet. For at hjælpe Inge-Lise, har vores tekniker trukket et midlertidigt, ikke-nedgravet kabel på Inge-Lises grund uden beregning.

Og vi venter
- Da vi desværre ikke længere kan tilbyde DSL-/kobberløsningen, er der nu to muligheder:

1. Inge-Lise kan få udført det nødvendige kablingsarbejde, hvilket vores underleverandør kan klare inden for en måneds tid

2.Vi har tilbudt Inge-Lise annullering af aftalen og tilbagebetaling af abonnementet for COAX-løsningen, så hun har mulighed for at vælge den ønskede internetløsning hos en anden leverandør, hvis hun foretrækker dette

- Så snart Inge-Lise har besluttet sig for en af de to mulige løsninger, hjælper vi hende selvsagt videre, skriver Telia, men hvad mener du?

Annonce:
Annonce:
Annonce:
Annonce:
Spar med
Det kan du spare
Elpris lige nu
Vestdanmark
-
kr. pr. kWh*
Østdanmark
-
kr. pr. kWh*
Annonce:
Har du vildledt Folketinget, Ellemann?
Annonce:

... Se billederne

Annonce:
Annonce:
Annonce: