Skuffet over Cirkusrevyen: Vil have penge retur

Jørgen havde glædet sig til en glad aften med kone, gode venner, cirkusrevy og lækker mad d. 8. juli. Men det er nu flyttet til d. 2. december pga corona. Derfor vil han have sine penge retur. Er det fair?

Jørgens revy og spise billetter er flyttet fra juli til december. Men så vil han hellere have sine penge retur.
Jørgens revy og spise billetter er flyttet fra juli til december. Men så vil han hellere have sine penge retur.

- Vi har købt 4 billetter, dyreste kategori incl. middag i Restaurant Postgården efter revyen, til et samlet beløb på ialt 3780 kr. til d. 8. juli.

- Cirkusrevyen udsætter premieren til 2.8.

- Vi modtager en mail fra cirkusrevyen, hvori vi oplyses om at vores billetter købt til 8.juli er flyttet til 2. december.

- Vi oplyses i mailen om at vi har mulighed for at ombytte billettten til en anden forestilling.

Kan ikke få penge tilbage
Sådan indleder Jørgen et brev til nationen! om at føle sig snydt af Cirkusrevyen, der har flyttet rigtig mange af forårets forestillinger pga coronasmitte. Jørgen er som du kan se nedenfor langt den eneste, der synes at cirkusrevy i efteråret/vinteren ikke dur - og han vil derfor gerne have sine penge retur.

nationen! har bedt Cirkusrevyen svare på, hvorfor de ikke tilbyder publikum, der af den ene eller anden grund, ikke kan eller vil se cirkusrevy i efteråret - pengene retur. Deres svar kan du læse nedenfor. Jørgens brev fortsætter nemlig således:

- Vi kan ikke få vores penge tilbage.

- Har således forsøgt at ringe til billetkontoret for at få ombyttet billetten, men står i kø som nr. 98 ved første opkald. 

- Umuligt at komme igennem på telefonen. På Cirkusrevyens hjemmeside ser vi at der stort set ikke er ledige pladser at ombooke til. 

- Hvis man køber noget via handel på nettet og de ikke kan levere varen, er de forpligtet til at refundere indbetalte beløb.

Det ville klæde dem at refundere beløbet
- Cirkusrevyen tror bare de kan omgå reglerne . Det ville klæde dem at refundere beløbet til de kunder, der ikke kan få ombyttet deres billetter til ønsket dato, skriver Jørgen, og nedenfor kan du se nogle eksempler på andre klager - hentet fra revyens Facebook-profil. Revyens marketingkoordinator har sendt dette svar:

- Cirkusrevyen vil gerne være med til at sikre et stærkt kulturliv på den anden side af coronakrisen. På grund af den alvorlige situation, vi alle står i og bliver påvirket af, har vi valgt at lave en programændring og udsætte spilleperioden, der nu er fra den 28. juli til den 19. december.

Ikke nogen nem beslutning - og vi refunderer ikke
- Det har ikke været en nem beslutning, og vi ved, at rigtig mange gæster bliver ramt af udsættelsen, men vores gæsters og medarbejderes sikkerhed er vores prioritet, og ingen skal gå i teltet med uro i maven.

- Da der ikke er tale om en aflysning, men en programændring, refunderer vi ikke købte billetter, jf. vores forretningsbetingelser.

- Vi har prioriteret, at alle gæster kan tilbydes de samme pladser, som de oprindeligt havde bestilt, på det nye spilletidspunkt. Langt størstedelen af de gæster, vi har talt med, er glade for netop denne løsning og glæder sig over, at det stadig er muligt at opleve Cirkusrevyen 2020 i en tid, hvor mange andre desværre må aflyse.

Vi glæder os til stærke oplevelser på den anden side
- Der er selvfølgelig gæster, der uheldigvis bliver ekstra hårdt ramt af programændringen, og derfor tilbyder vi ombytning af billetter til et andet spilletidspunkt i vores nu fem måneder lange spilleperiode.

- Alle gæster er naturligvis velkommen til at kontakte os, så vi kan finde en god løsning for den enkelte. Med over 70.000 billetter påvirket af dette, vil der være kø på telefonen, men vi gør, hvad vi kan for at hjælpe alle berørte gæster.

-  Vi bliver desværre alle berørt af denne krise, men vi håber og tror på bedre tider, så vi kan glæde os til stærke oplevelser sammen på den anden side, skriver Morten Kaiser, marketingkoordinator, men hvad tænker du?

Vi bor i Jylland, søster bor i Spanien og jeg skal føde

Vi bor i Jylland:
Fuldt forståeligt med en udsættelse, vores er rykket fra 10. juni til 21. oktober.

Men vi bor i Jylland og har lejet lejlighed i København i den uge, men skal nu betale 1000 kroner i gebyr for aflysning af lejligheden (hvis vi ikke vælger at tage derover alligevel).

Vi har ikke mulighed for at holde ferie på andet tidspunkt således at vi kan udnytte nogle nye billetter.

Er det rimeligt at der slet ikke er nogen for for kompensation i sådan tilfælde, evt voucher til forstilling næste år ?

Hvis ikke, er det så fuld lovligt at sælge de nye billetter på fx DBA ?
Kuddi T
Cirkusrevyen Hej Kuddi.

Ja, det er jo en rigtig ærgerlig situation. Vi kan desværre kun ombooke billetter til de programsatte forestillinger, der nu er fra den 28. juli, men kontakt gerne vores billetkontor fra på mandag, når du har modtaget de nye billetter :-) Mvh Morten, Cirkusrevyen

Min svoger kommer fra Spanien:
Synes det er underligt at man ikke kan vælge at få pengene retur.
Vi står med 4 billetter hvor de 2 er min søster og svogers som bor i Spanien til dagligt.
Vi bookede så vi kunne se den sammen i mens de er på sommerferie heroppe. Charlotte P

Cirkusrevyen Hej Charlotte. Det er jo en helt ekstraordinær situation for os alle sammen, og det har bestemt ikke været en nem beslutning. Da der er tale om en programændring og ikke en aflysning, tilbyder vi derfor at billetterne kan ombyttes til en anden spilledag. Vi håber, det hele kan løse sig, selvom det er en svær situation for rigtig mange af os. Mvh. Morten, Cirkusrevyen

’det er jeg helt enig med jer i, men når man bor i udlandet normalt og kun er på sommerferie så synes jeg ikke det er ok. Vi kommer selvfølgelig men synes ikke det er i orden de skal have det tab hvis vi ikke kan få solgt billetterne til anden side.Charlotte P

Skal føde:
Øv... os der har billetter inden, kan vi få prisen refunderet så...
Vi kan nemlig ikke rykke vores tur pga. en termin i starten af august.

Charlotte L.

Cirkusrevyen Hej Charlotte. Det er en rigtig ærgerlig situation for os alle, men vi er så glade for, at vi kan gennemføre Cirkusrevyen 2020. Du har mulighed for at bytte billetterne til en anden spilledag i sæson 2020, såfremt du ikke kan komme på den nye spilledag. Du får en mail med flere informationer inden så længe :-) Mvh. Morten, Cirkusrevyen

Det hjælper jo ikke noget, når man har et lille barn, der ikke kan blive passet...
Vi skal have mulighed for at få pengene retur, tænker jeg.
Med en termin den 4. august kan vi sådan set ikke bruge en dato efter d. 28/7 til noget som helst.
Charlotte L

Kilde: Cirkusrevyens Facebook

 

 

1 af 3 Hvad tænker du om at Cirkusrevyen ikke vil give penge retur til kunder, der har fået flyttet billetter fra juli til december? Arkivfoto: Philip Davali
2 af 3 Det hedder ny spilleperiode, i den mail Jørgen har modtaget.
3 af 3 Jørgens revy og spise billetter er flyttet fra juli til december. Men så vil han hellere have sine penge retur.