Snydt for 12.000: Ville gerne ha' hørt om TDCs udlandsfidus

Møgærgerligt, siger TDC til en kunde, der bruger mange penge på at ringe til udlandet, og derfor godt ville have haft TDC Fastnet Udland

- Hej nationen!

- Jeg vedhæfter et billede af den sidste regning fra TDC, så, man se mit anseelige forbrug af udlandssamtaler.

- Det er primært til USA og England, og jeg ville da gerne være i den 83 åriges sted og have været automatisk tilmeldt en service, der kunne spare mig temmelig mange penge.

Eget regnestykke: Ku' have sparet 1500 pr regning
Sådan skriver Bo efter at have læst om 83-årige Else, der var noget fortørnet over, at hun pludselig blev opkrævet 25 kr om måneden for TDC-produktet Fastnet Udland

Se også: 83-årig advarer mod TDC: Skulle betale mystiske 75 kr

De kunne da også have tilmeldt mig automatisk
For modsat Else - som ringede for 0 (nul) kroner i seneste kvartal - er Bo meget flittig med røret. Cirka 100 opkald om måneden til USA bliver det til, og hvis han havde haft Fastnet Udland - som var gratis ind til 1. januar og nu koster 25 kr. pr. måned - ville han ifølge egne beregninger kunne have sparet 1500 kr pr kvartal eller i alt 12000 kroner de sidste tre år, hvor TDC har tilbudt Fastnet Udland.

- Jeg har ikke været bekendt med muligheden, men kan forstå at den 83 årige automatisk blev tilmeldt, skriver Bo, og nationen! har på hans vegne kontaktet TDC, der godt kan forstå at Bo er bitter.

Han kunne helt klart have stor nytte af det
- Som udgangspunkt skal vi have tilladelse fra kunderne til at sende dem tilbud og forslag til nye produkter eller ændringer.

- Men selv om vi har det, kan vi ikke garantere, at alle tilmeldte kunder vil få besked om samtlige nye produkter eller tjenester i TDC. Vi har heller ingen gæde af at spamme vores kunder med henvendelser

Så det er møgærgerligt
- Den pågældende kunde har givet os sådan en tilladelse, og i dette tilfælde er det møgærgerligt, at vi ikke har ramt den ham med en beskrivelse af Fastnet Udland. Han er helt klart en kunde, der kan have stor nytte af det.

- Uden sammenhæng med denne sag vil jeg gerne sige, at vi generelt altid opfordrer vores kunder til at holde øje med vores hjemmeside for at checke, om der kan være nyheder, som de kan have gavn af eller spare penge på.

- Det er en god tommelfingerregel at gøre det en gang om året, for der sker virkeligt meget på telemarkedet, skriver Ib Konrad fra TDC.

Men hvad mener du? Forstår du godt at Bo er bitter?

76 kommentarer
Vis kommentarer
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere