- Hej.
- Jeg er ejer af en Volvo S90 med ønskeplader med registrerings ’nummeret’ WINTHER…
- Jeg er også den tvivlsomt glade indehaver af en Brobizz, så jeg af og til kan passere den danske toldmur mellem landsdelene.
Skete også i 2017
- For en del år siden fik jeg parkeringsbøde i København, mens jeg boede i Frederikshavn. Dengang tog man fejl af VINTHER og WINTHER og vi fik ret hurtigt annulleret afgiften.
- I perioden 4. september til 11. september 2017, fik jeg pludselig 38 træk på mit dankort, som vedrørte 38 betalinger for vejskat i Norge. De penge fik jeg også retur.
Kontaktede dem samme dag
Sådan indleder Poul W. et brev til nationen! om det digitale rod, der nu er skyld i, at han – igen - er blevet opkrævet penge for en rejse han ikke har foretaget. For den den 26. januar har en bil krydset et norsk farvand med en færge - Bastø Færgen, og den tur har Poul betalt for, selvom han ikke var i Norge. Siden har Poul ringet og skrevet og chattet med Brobizz for at få sine 356 kr retur. Men der sker ikke noget. Nu håber han et brev til nationen! kan få Brobizz til at vågne op. Nedenfor kan du se, hvad Brobizz’ forklaring er:
Men så skulle jeg chatte
- Samme dag som pengene blev trukket – det var d. 2. februar - kontaktede jeg Brobizz.
- Den rare dame jeg talte med, var ret løsningsorienteret og sagde at hun straks ville kontakte det norske rederi, idet de ville kunne se på videoovervågning om min bil, som nu er en Volvo S90, havde været med færgen d. 26. januar, og at pengene herefter hurtigt ville blive returneret til min konto.
- Men den. 9 februar havde jeg intet hørt og ringede derfor igen. Men telefonen var ikke åben, til gengæld kunne man så chatte med dem.
Og så skulle jeg bruge formular
- De kunne dog ikke løse sagen i en chat, så nu skulle jeg skrive og beskrive min sag på deres kontaktformular.
- Det protesterede jeg noget over, fordi jeg grundlæggende finder det dybt urimeligt, at når Brobizz laver en fejl, så er det mig der skal have alt bøvlet med at rette op på dén fejl… dette var de dog ret ligeglade med.
- Under protest skriver jeg så alligevel den her klage via deres formular på hjemmesiden. Det er stadig 9. februar.
Og så er det jeg bliver knotten
- Tiden går, jeg hører simpelthen ikke mere og den 21. februar beslutter jeg at ringe igen… - igen er det uden for deres 3 timers telefontid og jeg ender med at chatte med dem i stedet.
- D. 22. - dagen efter - modtager jeg så en mail på min henvendelse fra formularen.
- Og uden nogen form for beklagelse eller lignende af at de har lavet en fejl, så får jeg at vide at de nu vil kreditere beløbet og udbetale mig pengene, hvis jeg lige vil forsyne dem med navn og kontonummer på min bank, hvilket jeg gør 1½ time efter de har sendt mig mailen d. 22. februar.
Og pengene - de er stadig ikke kommet
- Men jeg har stadig ikke set skyggen af penge, og jeg tænker faktisk at man skal lede længe efter så dårlig service fra et offentligt foretagende, som selv har lavet fejlen i første omgang, skriver Poul, der er er virkelig forarget over den service han har fået og jeg samlet set har brugt 5-6 timer på at skrive, ringe, finde dokumentation.
nationen! har spurgt Brobizz, hvor ofte de har den slags sager. Og hvornår Poul får sine penge. Og hvad de synes om den service, de har givet til nu. Og det svarer Brobizz på sådan her:
Vi undersøger hver sag grundigt
- Brobizz kunder har i dag mulighed for at koble nummerpladen til en eksisterende Bizz-aftale.
- Når man kører i Norge er det et krav, at man oplyser nummerplade og det sikrer, at kunden kan betale i det tilfælde, at bizz’en ikke aflæses, fordi kunden også genkendes på nummerpladen.
- I sjældne tilfælde kan det ske, at en nummerplade fejlaflæses og der derfor sker en opkrævning, uden at kunden har været til stede. Og så får kunden naturligvis pengene tilbage.
Og pengene er på vej
- Vi skal beklage, at Poul har oplevet en lang sagsbehandlingstid, men da vi i hvert enkelt tilfælde gør os umage med at undersøge sagen grundigt og er i tæt dialog med operatøren - i dette tilfælde det norske færgeselskab - kan der desværre godt gå et stykke tid, inden pengene er retur hos kunden.
- Vi har været i kontakt med Poul, og pengene er på vej til ham, skriver Bro-Bizz, men hvad med dig?