- Det er problematisk, at man genererer et overskud på næsten 2,5 mia. kr., som ikke bruges til at betale af på gælden.
- Og det er bekymrende, at man trækker et så stort beløb ud. Det har slet ikke været hensigten med Storebæltsbroen.
235 kr i broafgift: 770 danskere gider ikke betale
Vildt at sende så mange penge til staten
Sådan siger FDMs afdelingschef Torben Lund Kudsk til JyllandsPosten om det fantastisk regnskab selskabet bag Storebæltforbindelse sendte ud i fredags. Et regnskab, der viser et overskud på 2,4 milliarder.
Og FDM er langtfra ene om, at mene at de mange kroner, der havner i Storebælts-broens kasse skulle gå til at betale af på byggegælden, frem for at havne i statskassen.
- Det er jo vildt, at der sendes så mange penge til staten, siger Liberal Alliances Villum Christensen til avisen, og på den kampagne-side Fyens Stiftstiden har lavet om gratis bro-kørsel skriver Martin J. fra Silkeborg:
Bilist: Broen er jo betalt for længe siden
- Vi har familie på både Fyn og Sjælland, så det påvirker vores økonomi gevaldigt i højtider, fødselsdage og alt andet familierelateret, hvor vi skal køre over broen.
- Det kan ikke passe, at det stadig er nødvendigt at skulle betale til en bro, der er betalt af for lang tid siden.
- Når varen er betalt af, så skal der ikke længere betales for den (simple as that), skriver Martin.
Hvad mener du en tur over Storebælt skulle koste?
Storebælt-bro en gigantisk pengemaskine
Der skete en fejl under valideringen af din bruger.
Gå til Min profil eller prøv igen senere.