- 100 kr i hverdage, en flad 50'er i weekender, så folk kan komme over at besøge deres familier.
Sådan skriver Nicklas MAL på EkstraBladets Facebookside i en af 1100 kommentarer sammentællingen af bilisternes betaling for at benytte Storebæltsbroen har fået:
Har betalt 39 mia for bro til 23 mia: Nu skal den være gratis
Og med 639 likes ryger Nicklas kommentar om at sænke prisen fra de nuværende 240 kr dermed ind som den mest populære - også selv om mange mener, at den bro er betalt nu, at at vedligeholdelsen fint kunne passes ind i det normale vejbudget i Danmark:
Ja: De 13 mio udlændinge på danske veje skal betale vejskat
Gratis mellem Fyn og Jylland
-. Jeg kan ikke se, hvorfor det er gratis at køre mellem Jylland og Fyn, men skal koste dyrt at kører mellem Fyn og Sjælland.
- For mig giver det ingen mening at der er den forskel når broen er betalt.
- Det er klart at det er en stor indtægtskilde for Staten, men det er på sin vis uretfærdigt da det går ud over folk der pendler i bil/såvel som tog, og familier der bliver begrænset i at besøge hinanden, skriver Maja Lova Jørgensen men på nationen! skriver Hank Hopeless:
Politikerne opgiver ikke pengemaskinen Storebælt
- Storebæltsbroen bliver ALDRIG gratis.
- Danske politikere vil aldrig opgive en pengemaskine.
- En pengemaskine der virker, kan derimod sælges, og helst til et udenlandsk konsortium. Det er nemlig vigtigt at vi sælger ALLE vores værdier.
- Spørg bare den fede chefstrateg, skriver Hank, men hvad tror du?
Bliver Storebæltsbroen solgt til Goldman Sachs?
Der skete en fejl under valideringen af din bruger.
Gå til Min profil eller prøv igen senere.