Svinsk overbooking: Måtte sove på gulvet og får kun 1600 retur

Jannick og kærestens ferie startede med et forkert værelse i to dage og da de endelig fik det rigtige, var det svinsk. Er 1600 kr i erstatning nok?

- Da vi ankommer til hotellet d. 16.07.15 får vi ikke det værelse som er bestilt.

 - Der er bestilt et almindeligt dobbeltværelse, men vi får et lille værelse med en enkeltmands seng på 4m2, hvor en af os må ligge på gulvet.

- Der var kun 1 opredning til 1 person.

Så gik vi ned og klagede
Sådan indleder Jannick et brev til nationen! om et ferieophold, der stressede mere end det gjorde godt. Jannick betalte 9500 for en uges ophold for to personer, og har ialt modtaget 1600 kroner plus gratis solseng osv i erstatning. Men der er for lidt synes, men læs videre og bedøm, hvad du synes han skulle have haft:

 

- Dagen efter går vi ned i lobbyen, hvor en af guiderne sidder. Vi fortæller ham situationen og han tjekker vores papir og tager så en snak med dem, der arbejder på hotellet.

- Vi får at vide, at hotellet har overbooket værelserne, fordi der kommer mange gæster ind fra gaden og at de får de bedste værelser. Den dag får vi ikke noget nyt værelse.

Så klagede vi igen
- Den næste dag går vi igen ned i lobbyen, og får at vi de, at vi kan få et nyt værelse kl 12.00. 

- Da klokken bliver 12.00 går vi hen for at skal få vores nye værelse, men de har stadig ingen ledige værelser.

 

- Vi får af vide at det bliver kl 13.00 i stedet, og sådan blev det rykket helt til kl 20.00 hvor vi fik vores nye værelse.

- Da vi endelig kommer op ligger der gamle skraldespande, shampoo flasker, barber grej, gamle tandbørster osv. Der er ikke blevet skiftet sengetøj eller blevet gjort rent.

Så klagede vi for tredje gang
- Vi var flere danskerpar, som snakkede med manageren på hotellet, og han sagde, at hvis vi var utilfredse kunne vi pakke vores ting og finde et nyt hotel. Det er godt nok dårlig service!

- Hele vores ferie blev næsten ødelagt af, at vi skulle gå rundt og spekulere over, hvad der nu skulle ske.

Synes stadig det er for dårligt
- Vi brugte 4 dage  af vores ferie dernede på 7 dage på at kæmpe med manageren og jeres guider, og selv om vi nu - efter at have kæmpet med bureauet i seks uger - har fået 1000 kr oven i de 80 euro og solsenge, minibar, parasol og safetyboks, vi under protest modtog på stedet, synes vi stadig, det er for dårligt, slutter Jannich, der mener, at han og kæresten skulle have haft mindt 2500 kr retur.

Hvad synes du? Hvor meget skal man have i erstatning på en rejse til 9500, hvor de første dage blev mere eller mindre ødelagt af overbookning og skænderier?

Rejsebureauet skriver, at de er kede af, at Jannich og kæresten ved ankomst til Hotel Arsi ikke fik det værelse, som de havde bestilt, på grund af en overbooking:

 

- Vi finder det helt uacceptabelt, at et hotel laver overbookinger, og det har forståeligt nok været en utilfredsstillende start på jeres ferie.

- Jeres og øvrige gæsters oplevelser med overbookinger på Hotel Arsi denne sommer indgår i en større evaluering af hotellet med henblik på evt. fremtidigt samarbejde med Hotel Arsi.

- På baggrund af jeres henvendelse og jeres supplerende oplysninger omkring overbookingen og værelsesskiftet, har vi i samarbejde med vores rejseleder vurderet jeres sag igen, og udover de €80, som I modtog i Alanya, vil vi derfor gerne kompensere jer med et yderligere kontant beløb, skriver rejsebureauet, der havde forståelsen af at Jannick var glad for at lukke sagen her.

Men Jannick synes altså 1600 kr plus gratis solsenge og parasol og safetyboks og leje af minikøleskab/minibar er for lidt - hvad synes du er rimeligt?

 

1 af 8 
2 af 8 
3 af 8 
4 af 8 
5 af 8 
6 af 8 
7 af 8 
8 af 8 
44 kommentarer
Vis kommentarer