Taster syv hele tiden: Leif klagede over Telia

Leif kunne ikke komme på nettet, og han kunne heller ikke komme igennem til Telias kundeservice. Så prøvede han nationen! - og nu virker det

Leif på 75 år havde et par bøvlede dage uden internet - og han kunne ikke komme igennem til Telia. Til sidst ringede han til nationen! Arkivfoto: Stine Bidstrup
Leif på 75 år havde et par bøvlede dage uden internet - og han kunne ikke komme igennem til Telia. Til sidst ringede han til nationen! Arkivfoto: Stine Bidstrup

- Hej

- Jeg har ringet til Telia utrolig mange gange, fordi mit internet ikke virker.

- Men de - altså medarbejderne i Telia - arbejder hjemme, og jeg kan ikke få lov til at tale med en medarbejder.

Plejer at få en mail
- De plejer nemlig at sende en mail om at mit net er udløbet - men den mail har jeg ikke fået.

Sådan lød det tidligere på dagen fra Leif S, der gerne ville have nationen!s hjælp til at få gang i sit internet. Leif mener selv at han har ringet til Telia 10-15 gange og været igennem velkomsttalen 'tast 1, tast 2 osv.', og når han har tastet 7 for at få kontakt med næste ledige medarbejder, ja så er velkomsttalen blot startet forfra. nationen! har været i kontakt med Telia, og deres svar og løsning kan du læse om nedenfor. Leifs klagesang fortsatte nemlig således:     

Hvad skal man gøre når ingen vil tale?
- Og nu kan jeg ikke komme på nettet. Og min mobilepay er også lukket ned,

- Hvad skal jeg gøre når ingen vil snakke med mig? Synes det er tarveligt.

- Det hele starter bare forfra, når man taster syv, for at komme til at tale med en ledig medarbejder, lød det fra Leif i nationen!-telefonen, og det var godt han ringede, for Telias presseafdeling kan nu meddele, at Leif er på internettet igen. han har også opgraderet sin aftale, så han nu har internet for 149 kr. pr. måned - før betalte han kun 99 kr.

Telia beklager svartider - og fixer Leifs internet
- Det er korrekt, at hovedparten af vores kundeservicemedarbejdere (75 %) i øjeblikket arbejder hjemmefra pga. coronasituationen, og at vi derfor oplever lidt forlængede svartider.

- Det beklager vi naturligvis - og opfordrer kunderne til at væbne sig med tålmodighed.

- Alternativt kan de forsøge at kontakte os på et senere tidspunkt.

- Mulighederne for at kontakte os fremgår her: https://www.telia.dk/privat/hjalp/kontakt-kundeservice/ - hvor man også kan se, hvornår vi typisk har travlt på telefonerne.

Man kan chatte og maile - hvis man har internet
- Ud over telefonisk henvendelse kan vi kontaktes via chat, mail eller i vores butikker.

- Chat og mail fungerer begge fra både mobil og computer (men forudsætter naturligvis data/internetadgang).

- Jeg får en kollega til at kontakte Leif, for at blive klogere på hans udfordringer - og hvordan vi bedst får ham hjulpet.

- Og det er fikset nu, skriver Telia, men hvad tænker du?

100 kommentarer
Vis kommentarer