Utrolig utilfreds med Yousee's nye måde at opkræve penge på

Faktureringsfejl og ny opkrævsningspolitik forvirrer yousee-kunder. Har du også fået en opkrævning du ikke forstår?

- Hej YouSee. Hvorfor opkræver I 4. kvartals betaling i september?

- Det er en måned tidligere end I plejer?

Sådan skriver Hans D på underholdningsuniverset Yousee's Facebook-side i et opslag om opkrævninger for fjerde kvartal.

Hvad fanden tænker i på?
Og Hans er ikke den eneste, der synes det er forkert, at man skal betale for noget TV før man har set det. Peter F indleder sit opslag med at skrive, at han ikke er den eneste, der er blevet utrolig utilfreds med måden at indkræve penge på. Og så truer han med at sige sine abonnementer op:

- Regningen for Oktober kvartal skal betales den sidste dag i September. Hvad fanden tænker i på?

Nu skal jeg ind og ændre i min netbank
- Alle bank transaktioner, dvs overførsler af løn, pension osv sker den 1.i måneden. Denne nye betalings dato fra jeres side, betyder at man skal ind og ændre sine aftaler med banken.

- Der er INGEN, jeg gentager INGEN andre der behandler deres kunder så dårligt som You See. Jeg er meget, meget skuffet efter at have jer som leverandør i 23 år, skriver Peter og nationens! Erik S har skrevet et læserbrev om TDCs åbenlyse finanskrise:

Vidste ikke problemet var så stort
- Jeg sidder og ser en spændende fodboldkamp med FC Midtjylland mod Southampton. Kl. 22:34 modtager jeg en mail fra You See - som fortæller mig - at jeg senest den 7. september skal betale mit forbrug fra 1. oktober - 31. december.

- Jeg ved godt at TDC - You See har problemer - men at de er så store - at jeg allerede den 7. september skal betale for noget jeg først får glæde af, de sidste 3 måneder af året - det er undskyld udtrykket SKU lige - at gå over grænsen i min verden, skriver Erik.

I yousee's kundeservice svarer Jeppe, at man har valgt at flytte betalingen til den anden sidste hverdag i måneden:

Så kan systemet bedre klare det
- Årsagen til dette er at rigtig mange kunder, skal betale deres regning samtidig, og for ikke at overbelaste vores It-systemer, så har vi valgt at flytte betalingsdato'en.

Og fra yousee's presseafdeling lyder svaret til dem, der har fået at vide, at de vil blive trukket for fjerde kvartal allerede den 7. september, at de skal glemme den opkrævning:

Og kunderne får direkte besked
- Der er tale om en faktureringsfejl, hvor betalingstidspunktet uheldigvis er blevet fremrykket til d.7. sep.

- Det beklager vi selvfølgelig og er allerede i gang med at rette op på, så Erik og andre berørte kunder først trækkes for pengene d. 29. sep., som de havde regnet med.

- Kunderne får direkte besked og behøver ikke selv at foretage sig noget, skriver yousee.

Har du også modtaget en mystisk opkrævning fra yousee - og synes det er en god ide, at betalingsfristen ligger den næstsidste hverdag i  måneden frem for d. 1.?

81 kommentarer
Vis kommentarer