- Jeg har købt det her kyllingepålæg i lang tid til vores børn.
- Firmaet sælger deres produkter til mange supermarkeder, hvor folk køber det. Vi køber en 2-3 pakker pr. uge og bruger det til madpakker.
- Jeg synes det er alt for dårligt, at vi fandt plastic stof i maden. Plastik som var blandet med maden.
Vi beklager - det skal naturligvis ikke ske
Sådan lyder det i et læserbrev til nationen! fra Hirsch J B, der er ret så oprørt over, at der var plastikstykker i den kyllingepølse, han for nogle uger siden var ved at lægge ned i børnenes madpakker. Hirsch - som efterfølgende klagede til med firmaet Atria, der står for produktionen af 3 Stjernet - mener, at andre kunder skal gøres opmærksomme på plastikfundet. Og Atria svarer da også, at han ikke er den eneste, der har opdaget et stykke blåt plastik:
- Først og fremmest beklager vi selvfølgelig, at en forbruger har fundet blå plast i et af vores produkter. Det skal naturligvis ikke ske.
- Derfor har vi også været i dialog med forbrugeren Hirsh B.,så vi kan få mere information samt modtage det lille stykke plast, der kan hjælpe os til at lokalisere evt. fejl fra vores side.
Vi har skiftet fra klar til blå plast - så kan man bedre se det
- Vi har efterfølgende været i dialog med Hirsh Baban over telefon, som ikke var tilfreds med vores svar og kompensation – hvorefter han har kontaktet Ekstra Bladet.
- I vores produktion har vi bevidst valgt at skifte plastmaterialer, poser, forklæder, handsker o.l. fra klart plast til blåt levnedsmiddelgodkendt plastik.
- Det samme har vi bedt alle vore leverandører af krydderier og kød om at gøre. Dette skal være med at sikre, at forbrugeren har mulighed for at se plastmaterialet i produktet, hvis det ved en utilsigtet fejl skulle komme i.
Får meget få klager over plast
- Vi vil gerne pointere, at det ikke udgør en sundhedsrisiko, at være kommet til at spise et lille stykke plast.
- Vi pakker over 50 mio. enheder om året og modtager meget få reklamationer omkring blå plast.
- Men samtidig må vi også erkende, at vi har manuelle processer, og der derfor kan ske fejl i produktionen.
- Derfor kan vi ikke garantere, at dette ikke vil ske igen, men vi har hele tiden fokus på kvaliteten af vores produkter samt at vores interne processer følges og forbedres, så disse fejl minimeres, skriver Marianne Fuglsang, der er kvalitets- og laboratoriechef i Atria.
Hirsch blev tilbudt en gavecheck på 50 kr - og derudover 8 kroner til dækning af portoudgifter.
Hvad mener du? Hvor meget skal man have i gavecheck, når man finder plastik i sin mad?