Ydmyget i Elgiganten: De stirrede på min maske

Nikolai er i familie med tre personer, der har nedsat immunforsvar, og derfor går han med maske. Og han synes ikke, at der skal gøres grin med ham og andre.

Jeg er uddannet paramediciner, og føler, at det er vigtigt at prøve at beskytte de svageste så meget som muligt. Men det er tydeligt, at Elgiganten – eller ihvertfald nogle af deres medarbejdere – ikke tager denne virus seriøst, skriver Nick til nationen!: Privatfoto
Jeg er uddannet paramediciner, og føler, at det er vigtigt at prøve at beskytte de svageste så meget som muligt. Men det er tydeligt, at Elgiganten – eller ihvertfald nogle af deres medarbejdere – ikke tager denne virus seriøst, skriver Nick til nationen!: Privatfoto

Hvad er reglerne i disse coronatider EGENTLIG lige. og har danskerne forstået dem? Det ser Brian Weichardt nærmere på i fredagens udgave af Corona Ekstra. Video: Sundhedsstyrelsen, DR, Ritzau Scanpix, Anthon Unger. Producer: Lasse Brøndal

- Hej.

- Min kone og jeg har lige været i Elgigantens butik i Aalborg, hvor vi fik en meget ubehagelig oplevelse.

- En af vagterne og flere af medarbejderne i mobil tlf. afdelingen tog billeder af os - bare fordi vi havde medicinske masker på.

- De grinede og stirrede og tog deres billeder uden at spørge om de måtte.

- Og da vi konfronterede en af dem, og spurgte, hvad det var han havde gang i, sagde han bare, at han var ved at tjekke sine beskeder.

- Som om......

Meget smagløst
Sådan lød det onsdag fra Nick fra Nordjylland om det at gå med mundbind/maske for at passe på sig selv og andre – og så blive udstillet af medarbejdere i en butik.
Nick har sine grunde til at gå med maske på – dem kan du læse nedenfor, hvor du også kan læse, hvad Elgigantens kommentar til Nick og kones klage er. Hans brev fortsætter nemlig således:

- I denne svære tid, hvor man forsøger at beskytte sig selv og de svageste i vores samfund mod den virus, som lammer vores land i øjeblikket, er det meget forstyrrende og smagløst at sådan noget kan ske.

- Det er ikke en god måde at behandle kunder på.

Hele tre personer i familien er i risikogruppen
- Det var cirka klokken 12, og grunden til vi har masker på, er at der i vores nære familie er hele tre personer med kroniske sygdomme, som er i risikogruppen.

- Jeg er uddannet paramediciner, og føler, at det er vigtigt at prøve at beskytte de svageste så meget som muligt.

- Men det er tydeligt, at Elgiganten – eller ihvertfald nogle af deres medarbejdere – ikke tager denne virus seriøst.

- Vi har sendt en klage, som vi så ikke har fået svar på endnu.

Elgiganten: Vi kan ikke genkende hændelsesforløbet
- Useriøst, skriver Nick, men ifølge det svar Elgiganten har sendt til nationen!, så har han ingen grund til at føle sig dårligt behandlet:

- Det siger sig selv, at det beskrevne ikke er en opførsel, som vi ønsker.

- Derfor har vi også undersøgt omstændighederne grundigt, og det er på det grundlag ikke et hændelsesforløb, som vi kan genkende.

Vi passer på i en alvorlig og svær situation
- Vi gør alt, hvad vi kan, for at passe godt på både vores medarbejdere og kunder i den nuværende alvorlige og svære situation.

- Det gør vi fx med opsatte plakater i butikkerne og store afstands-klistermærker på vores gulve for at sikre, at kunder holder der fornødne afstand til hinanden og vores medarbejdere, og vi sætter derfor netop stor pris på de kunder, der i en svær situation gør noget ekstra for at passe på sig selv og andre, skriver Lars Jensen, varehuschef i Aalborg, der har 'afstands-markeret', og sat plakater op, så kunder og ansatte, kan passe på hinanden.

Men hvad tænker du?

 

807 kommentarer
Vis kommentarer