Yousee mister mig som kunde: Bad om 1 dag mere til at skaffe penge

yousee's betalingssystem er presset og derfor rykker de betalingsfristen frem til den næstsidste hverdag i måneden. Det giver folk, der får løn d. 1. problemer

- Jeg har i dag kontaktet Yousee vedr. regning som skal betales d. 29 sep.

- Jeg spørger om de ikke kan flytte betalingen 1 dag, så jeg ikke går i minus på min konto, men den medarbejder jeg taler med, fortæller at det kan ikke lade sige gøre.

Se også: Utrolig utilfreds med Yousee's nye måde at opkræve penge på

Så bliver jeg nødt til opsige mit abonnement - efter 8 år
- Jeg spørger, hvorfor de sætter datoen til før folk får penge, og tilføjer, at der er nok flere som jeg, der ikke ønsker minus og måske bøder for overtræk, hvortil han - i mine ører flabet - svarer: 'Du får vel ikke bøde for en dag?'.

- Jeg siger så, at hvis han vil stå fast på den dato, så bliver jeg nødt til at opsige mit internet, da jeg IKKE kan have minus på min konto, hvorpå han omgående stiller mig om til afd hvor man opsige. 

- Jeg har været kunde hos dem i næsten 8 år, og er så vred og skuffet over, at de behandler deres kunder på den måde, og at jeg nu skal bruge tid på at finde en ny udbydere.

Andre ordentligefirmaer bruger sidste bankdag i måneden
Sådan skriver nationens! Merete K. i et læserbrev om de nye betalingsvilkår, underholdningsuniverset yousee har indført. Og Merete er ikke den eneste, der har problemer med de nye vilkår, der betyder at regninger skal betales den næstsidste hverdag i måneden. Lis L skriver på yousee's Facebook, at hun netop har fået en mail om, at I trækker næste regning den 29 September:

- Hvorfor ikke den sidste bankdag før den første, som andre ordentlige firmaer?

Himmelråbende stupidt og belastende
Og Kim er lidt mere kontant i sin besked til yousee:

- Det er himmelråbende stupidt at ville trække pengene den andensidste månededag frem for den 1.

- Det er satme belastende at vi alle skal ind og ændre i vores budget-service hver gang vi nærmer os jeres betalingsmåneder, skriver Kim, der får samme svar som Lis og Merete fra yousee's kundeservice:

-  Hej Kim. Jeg beklager at det giver anledning til frustration.

Betalingssystemet skal ikke belastes så meget
- Det er for at mindske belastningen på betalingssystemerne og dermed minimere risikoen for at der opstår fejl, skriver kunderservice, men den køber yousee-kunden Mickei R ikke:

- Må indrømme, at jeg er ved at nå målet for min tålmodighed, med jeres opkrævninger....

- Hvorfor er det så svært for jer, at opkræve betalingerne til den første i en måned?

I har så meget højteknologisk isenkram
- Og kom nu ikke med de der bovlamme undskyldninger om systemer og alt muligt andet teknisk... Det virker glimrende for alle andre firmaer i dette land!

- I formår at udsende tv signaler, administrere forskellige bredbåndshastigheder hos forskellige kunder, sørge for telefonforbindelser og gud ved hvor meget andet højtteknologisk isenkram...

- Så at programmere jeres opkrævnings system, burde være en smal sag!

- Jeg er hamrende træt af, at der skal stå et forholdsvist stort beløb på min lønkonto sidst på måneden, for at undgå overtræk og bøvl med banken!

- I er en virksomhed som lever af, at servicere jeres kunder og denne service, involverer altså også, at følge normale opkrævningsprocedurer, som alle andre firmaer formår, at overholde!

Overvejer seriøst at opsige det hele
- Hvis ikke jeres nuværende procedure, vedrørende opkrævning ændres, så betalinger opkræves den 1. i en måned, vil jeg seriøst overveje, at opsige alle mine abonnementer hos jer!

- Det er så irriterende, at jeg faktisk er ligeglad med om jeg skal betale lidt mere hos et andet selskab, bare for at slippe for jeres elendige opkrævnings tidspunkt, truer Mickei på yousee's Facebook.

Hvad synes du er en god betalingsfrist? Den næstsidste hverdag i måneden - eller den 1. i måneden?

 

1 af 2 
2 af 2 
169 kommentarer
Vis kommentarer