Vi elsker Anders And, dameblade og ture i biografen

Egmont kom ud af 2012 med rekordresultat. Koncernen tjener penge i krisetid på vores lyst til oplevelser

Egmont kom ud af 2012 med rekordresultat. (Foto: Egmont )
Egmont kom ud af 2012 med rekordresultat. (Foto: Egmont )

Vi kan godt lide en tur i biografen, et ugeblad eller en tegneserie - og det luner på bundlinjen hos mediekoncernen Egmont.

Omsætningen steg med 17 procent og kom op på 12 milliarder kroner sidste år, mens driftsresultatet steg med 24 procent til 1391 millioner kroner. Det er det hidtil bedste resultat i Egmonts historie.

Før skat endte resultatet på 755 millioner kroner mod 698 millioner i 2011.

- Resultat og omsætning er vores hidtil bedste. Vi er igen lykkedes med at skabe medieprodukter, der i stor stil engagerer og værdsættes af forbrugerne, siger koncernchef Steffen Kragh i en kommentar til regnskabet.

Hver uge klikkede millioner af brugere ind på Egmonts webtjenester i Skandinavien. Og over seks millioner kunder købte billet til Nordisk Film Biografer.

Samtidig solgte de Oscar-nominerede film "Kon-Tiki" og "En kongelig affære" på deres hjemmemarkeder 1,4 millioner billetter.

Egmont lancerede over 200 apps til børn, og Egmonts mere end 100 magasiner og ugeblade i Skandinavien nåede otte millioner læsere.

- Fundamentet under Egmonts kreative og kommercielle succes er, at medarbejderne kontinuerligt skaber medieprodukter, som giver forbrugerne store oplevelser, siger Steffen Kragh.

Egmont er en af Nordens største mediekoncerner. Koncernen har både tv-kanaler, film, biografer, blade, bøger og interaktive spil under sine vinger.

Egmont udgiver blandt andet Alt for Damerne, Her & Nu, Hjemmet, Anders And, Star Wars og har flere forlag og biografer. Samlet udgiver Egmont medier i over 30 lande og har 6400 medarbejdere.

0 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere