Så mange kunder har forladt Danske Bank i år

Live: Danske Bank afholder lige nu generalforsamling

(Foto: Thomas Borberg)
(Foto: Thomas Borberg)

Klokken 14 startede den årlige generalforsamling for Danske Bank i Tivoli Congress Center.

Her lagde bestyrelsesformand Ole Andersen ud med at tale om bankens resultater hidtil.

Kritiske aktionærer har set frem til denne dag, men også tallene for hvor mange kunder, der er smuttet fra banken, har været ventet med spænding.

Læs også:

Se også: Kritiske aktionærer byder Kolde Eivind op til dans i dag

I forbindelse med Danske Banks præsentation af årsregnskabet i februar oplyste banken, at 3800 kunder havde forladt dem siden lanceringen af deres udskældte kundeprogram, der opkræver abonnementsbetaling hvert kvartal.

Det tal er nu steget til 10.000. Kundeafgangen er for januar og februar.

Tallet er netop blevet oplyst til generalforsamlingen i forbindelse med Ole Andersens beretning.

Læs også:

Se også: Danske Bank: Kvinder i ledelsen og ingen lønforhøjelser

Tilgengæld har 450.000 kunder tilmeldt sig de nye kundeprogrammer.

- Vi blev misforstået

Samtidig løfter Ole Andersen sløret for bankens tanker omkring bankens udskældte reklamekampagne 'New Standards', som han mener blev misforstået.

- Formålet med kampagnen var at konstatere det helt simple, at vilkårene for at drive bank har forandret sig grundlæggende, og at vi derfor også bliver nødt til at forandre os. Det budskab er rigtigt, og det står vi ved – fordi det er sådan, det er. Men vi må også konstatere, at kampagnen - i hvert fald i Danmark – blev misforstået, og at vi blev tillagt motiver og budskaber, som vi slet ikke havde. Det ville vi gerne have været foruden, men det kan vi ikke lave om på nu, siger han i beretningen.

0 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere