Nyt koncept for millioner: På det her punkt har vi skuffet kunderne

- Vi er gode til at tjene penge, men det paradoksale er, at når vi så ser på forskellige kundetilfredshedsundersøgelser, så ligger vi ikke nummer et. Og det skal vi gøre. Vi skal være nummer et på kundeoplevelsen, siger Netto-direktør Brian Seemann

Foto: Netto
Foto: Netto

Den er lidt 80'er agtig og svier nærmest i øjnene. Den gule farve, som siden 1981 har været synonym med discountkæden Netto.

Men nu skal der ske noget nyt.

Facaden skal beklædes med træ, og indenfor skal der, ifølge landedirektør Brian Seemann, være meget mere 'hygge'. Han indrømmer, at det er svært at indkapsle, hvad det præcis indebærer, men af de ting, der er blevet ændret i  den første testbutik på Kongelundsvej 49 på Amager, er, at den gule folie er blevet fjernet fra vinduerne, så der kommer mere dagslys ind i butikken. Og så er der blevet ryddet op.

Billede fra den nye Netto på Amager, der åbnede i dag. Foto: Netto
Billede fra den nye Netto på Amager, der åbnede i dag. Foto: Netto
 

Kunderne synes Netto roder
- Vi har været super dygtige til at få kunder i butikken, til at skabe omsætning og tjene penge, men vi har ikke ramt kunderne helt som vi ville. Det kunderne typisk siger, er at vores butikker roder. Det handler især om vores spotvarer. Det, som kunderne elsker og hader ved Netto, er at vi kører med 700-800 spotvarer hver uge. Når man skal have ketchup, så kan man få den tre forskellige steder i butikken. Det laver vi om på, siger Brian Seemann til Ekstra Bladet.

Landedirektør Brian Seemann Broe fortæller om det nye butikskoncept. Foto: Stine Tidsvilde
Landedirektør Brian Seemann Broe fortæller om det nye butikskoncept. Foto: Stine Tidsvilde

Formålet med det nye butikskoncept er, at Netto skal ligge nummer et på alle parametre.

- Vi har omkring 3.5 mio kunder gennem kasserne om året og vores omsætning vækster og vækster. Vi er gode til at tjene penge, men det paradoksale er, at når vi så ser på forskellige kundetilfredshedsundersøgelser, så ligger vi ikke nummer et. Og det skal vi gøre. Vi skal være nummer et på kundeoplevelsen, siger direktøren.

Erhvervsnyheder - 7. jun. 2017 - kl. 14:00 Discount-chok: Sådan ser Nettos nye butik ud - den gule farve er næsten helt væk

En større grøntafdeling
I en pressemeddelse uddyber direktør Michael Løve.

– Vi vil gerne skabe fremtidens discountbutik med afsæt i en mere rolig butik, der er kendetegnet ved et stærkt sortiment af kvalitetsvarer til discountpriser og stor friskhed. Vi vil i endnu højere grad indrette butikken efter kundernes efterspørgsel, som går mod markante frugt- og grønt-afdelinger, convenience og en enkel og nem navigering i butikken. Det skal være behageligt at handle her, og på tværs af hele butikken vil man møde en styrket oplevelse, som vi håber, at kunderne vil tage rigtig godt imod.

Netto laver til at begynde med fem testbutikker, hvor den første på Amager åbner i dag. Hvis de giver den ønskede kundetilfredshed og øgede omsætning, så er planen at alle 500 butikker skal redesignes i løbet af de næste fem år.

Interaktivt element

Direktøren kan ikke love, at varerne bliver billigere, men han garanterer, at de i hvert fald ikke bliver dyrere på trods af, at han skønner, det nok har kostet flere millioner kroner at udvikle det nye koncept.

kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Kim Vangkilde
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen