Ronaldos underdrenge flopper

JBS troede, at de havde scoret papegøjen med lanceringen af Christiano Ronaldo som reklamesøjle, men sådan er det ikke gået

Troen og forhåbningerne var store for JBS-direktør Michael Alstrup, da Ronaldo blev præsenteret i 2013 som reklamesøjle. Men salget har været skuffende. (Foto: Gregers Tycho)
Troen og forhåbningerne var store for JBS-direktør Michael Alstrup, da Ronaldo blev præsenteret i 2013 som reklamesøjle. Men salget har været skuffende. (Foto: Gregers Tycho)

Ambitionerne var høje og armbevægelserne store, da undertøjsfirmaet JBS fik fodboldstjernen Christiano Ronaldo til at trække i deres underbukser tilbage i 2013.

Omsætningen skulle fordobles inden for to år, men faktum er, at omsætningen ligger på samme niveau omkring 200 mio. kroner og i sidste regnskab fremgår det, at salget er faldet med ti procent.

Det skriver Børsen.

- Vi voksede fra 5 til 55 lande, men kunne se, at det var håbløst i mange lande pga. toldbarrierer og forkerte distributører. Så vi lukkede en del ned, siger adm. direktør Michael Alstrup til avisen.

Se også: TV: Her er Ronaldo i danske trusser

Se også: Ronaldo skal designe dansk undertøj

Tidligere har JBS lavet en lignende aftale med den danske tennisstjerne Caroline Wozniacki. Floppet med Ronaldos undertøj betyder da heller ikke, at topchefen vil stoppe med at få kendte sportsstjerne til at trække i undertøjet.

- Det er den eneste måde at gøre det på. I de andre 73 år har vi også prøvet at komme ud på eksportmarkedet, og det er gået langsomt, selv om vi laver verdens bedste produkter. Med Ronaldo går det meget hurtigere, siger direktøren.

Caroline Wozniacki har også ageret reklamesøjle for det danske firma

26 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere