Sammen er vi stærke

SNART ER DU FRI for at få bragt affald til din dør. I hvert fald hvis du ikke ønsker det:

Fra den 30. april næste år kan du med et klistermærke markere, at du ikke ønsker at modtage reklamer. Det kan du også nu, vil du måske indvende, men det helt nye og revolutionerende er, at Post Danmark og omdelingsfirmaerne i fremtiden vil rette sig efter dit ønske.

EGENTLIG lyder det vel som en ret indlysende ting, at vi selv må bestemme, hvad der bliver puttet i vores helt egen postboks eller brevsprække, men sådan er det ikke i dag. Vi kan frabede os reklamer og andet affald, men føler Post Danmark eller andre firmaer meget stærkt, at vi skal have deres budskab proppet ned i halsen alligevel, så kan de skide højt og flot på vores ønsker.

På opfordring fra mange læsere indledte Ekstra Bladet i april i år ’Forstå dog et nej til reklamer’-kampagnen. Primært rettet mod Post Danmark.

HELGE ISRAELSEN, direktør for Post Danmark, reagerede først afvisende med den karakteristiske blanding af magtfuldkommenhed og arrogance, der har gjort ham kendt og elsket blandt Post Danmarks kunder. Direktøren fastholdt sin ret til at bringe affald ud til os. Uanset om vi bryder os om det eller ej. Men ikke ret længe. Ekstra Bladets kampagne voksede nemlig hurtigt i styrke og blev så voldsom, at den var umulig at ignorere.

I DAG KAN vi glæde os over, at forbrugerombudsmand Henrik Øe har forhandlet en aftale på plads med Post Danmark og andre omdelingsfirmaer. En aftale, som gør, at vi nu selv må bestemme over vores brevsprække eller postkasse. Forhandlingerne blev gjort lettere af Ekstra Bladets kampagne, fortæller forbrugerombudsmanden.

Tillykke til os og hinanden. Vi skal nok gøre noget i fællesskab en anden gang. Sammen er vi stærke.
0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Hent flere