Trylle-Holger

HOLGER K. NIELSEN, skatteminister, skrev glædestrålende til de danske boligejere – dagen før kommunalvalget sidste tirsdag.

DEN FLINKE MAND ville nu komme alle i møde, meddelte han, når det drejer sig om farcen om ejendomsvurderingerne. De har som bekendt været skruet helt sindssygt op hinsides markedspriserne, for at stat og kommuner kunne lænse boligejerne for penge. Efter at Rigsrevisionen har påtalt det i stramme vendinger, er alle enige om, at det er forbudt og skal stoppes – desværre varer det flere år, før det kan lade sig gøre, efter Skatteministeriets mening. Et sted, man som bekendt kun med blødende hjerte og krampetrækninger ser skattekroner forlade kassen for at vende tilbage til borgerne. Uanset hvor rimeligt det måtte være.

FLINKE HOLGER viser sig ved Ekstra Bladets fakta-tjek nærmere at være en Hokus-Pokus-Holger. Hvis det er hans måde at komme folk i møde på, vil vi nødig se, når han giver dem en kold skulder.

VIRKELIGHEDEN er, at hans seneste påhit, som han skrev til hele landet om, blot er ren fortsættelse af farcen, og boligejerne kan med rette føle sig til grin.

I 60AF 98 kommuner er gevinsten ved Holgers lovforslag præcis nul kroner for den gennemsnitlige husejer. Heldigere er de f.eks. på Langeland, hvor de får 83 kr. mere i lommen om året, for ikke at tale om Ishøj, hvor gevinsten er 128 kr. Hvad skal vi med lottogevinster, når Holger K. således tryller for meget indkrævet skat tilbage til sine borgere så mageløst?

LOVFORSLAGET – ifølge skatteministerens ’imødekommenhed’ – betyder, at Skat sænker grundværdierne over hele landet med 2,5 pct. Men eftersom det allerede var skruet for højt op i 2011, hjælper det fedt.

KRITIKKEN af den manglende sammenhæng mellem løfterne i skatteministerens pressemeddelelse om lovforslaget og den barske virkelighed får dog ikke Holger K. til at rødme – tværtimod. Det er helt tilsigtet! lyder hans kommentar.

TAK FOR KAFFE!

0 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere