Jeg elsker min papiravis

 

Jeg ved godt, det er et gammeldags synspunkt, men jeg elsker min papiravis.

Ikea har på morsom vis præsenteret papirets store fordele. I en munter reklamefilm for 2015-kataloget demonstreres alle katalogets fantastiske og enkle funktionaliteter, som var det en ny iPhone. Der er ingen kabler, batteri-tiden er ubegrænset, og du kan bladre enkelt og smart.

Se ’The book Book’ her:

www.youtube.com/watch?v=MOXQo7nURs0

Men det siger jo ikke noget om indholdet, og det er vel trods alt historierne, billederne og afsløringerne, der er det afgørende.

Jeg elsker papir, men det gør mine børn ikke, og hvorfor skulle deres generation snydes for Ekstra Bladets indhold? Derfor er vi massivt til stede på mobil, desktop og web-tv. Her tilbyder vi den klassiske tabloide blanding af sport, underholdning og afsløringer med Ekstra Bladets kant og humor. Der er faktisk ikke ret meget nyt under solen. Det glædelige er, at selv om papiravisens oplag bestemt ikke er, hvad det har været, så har Ekstra Bladet aldrig været i kontakt med så mange danskere som nu.

Jeg tør godt allerede nu afsløre, at vi i 2015 runder en million forskellige danskere hver dag. Undskyld mig, men kan det kaldes krise? Intet dansk medie når så mange som Ekstra Bladet.

Udfordringen er, at mange ikke betaler for vores indhold.

Men det koster jo kassen at afsløre Lars Løkke, PET og alle de andre, fordi Ekstra Bladets journalister har brugt dage på at grave sagerne frem.

Det ville være et demokratisk problem at undvære afsløringerne. Derfor må vi vænne folk til at betale for en del af indholdet på nettet.

0 kommentarer
Vis kommentarer