Ahrendtsen om afgift på engelsk: Lige friskfyr-agtigt nok

Alex Ahrendtsen trækker nu i land, efter at partiets næstformand har slået fast, at forslaget om afgift på reklamer med engelske ord, ikke er DF-politik

Alex Ahrendtsen trækker nu i land med sit forslag om, at der skal afgift på reklamer med engelske ord (Video: TV 2/ Fyn)

Tidligere torsdag var kulturordfører ude med en udtalelse om, at reklamer og annoncer med engelske ord og udtryk skal bremses ved at lade staten sætte ind med en ny punktafgift.

Det fik næstformand Søren Espersen til at reagere på Twitter:

- Et forslag om afgift på fremmedsprogede reklamer er ikke DF's politik. Det har jeg her til morgen meddelt Alex Ahrendsen, skriver Søren Espersen.

Og nu trækker Ahrendtsen i land.

- Jeg vil gerne trække det tilbage. Det er åbenbart ikke partiets politik, siger Alex Ahrendtsen til TV 2/FYN.

- Det var nok lige friskfyragtigt nok af mig - og bare for at starte en debat om folkeskolens opprioritering af fremmedsprog, siger kulturordføreren.

Den foreslåede afgift skulle motivere virksomheder og reklamebureauer til fremover at bruge det danske sprog, lød det ifølge ordføreren i partiets nye kulturudspil, men efter næstformandens henvendelse er forslaget altså trukket i land.

84 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere