TV: Her er hele interviewet med de ekstreme muslimer

De tror hverken på demokratiet eller de danske værdier - se hele interviewet med to ekstreme muslimer, som prædiker for, at andre troende ikke skal stemme ved valget i næste uge

Troen betyder alt for Ali Salim (t.v.) og  Adnan Avdic - demokratiet og grundloven i Danmark har derimod ingen betydning for dem. (Foto: Jakob Jørgensen)
Troen betyder alt for Ali Salim (t.v.) og Adnan Avdic - demokratiet og grundloven i Danmark har derimod ingen betydning for dem. (Foto: Jakob Jørgensen)

LÆS OGSÅ: Jeg er ekstrem muslim - men elsker Pia Kjærsgaards ord

De elsker Pia Kjærsgaard, fordi hun siger præcist, hun mener. De hader homoseksuelle og forsøger at få så mange muslimer som muligt til at boycotte det danske demokrati.

Det er blot tre af de 'temaer', som de to ekstremister Adnan Avdic og Ali Salim kom rundt om, da ekstrabladet.dk forleden mødte dem på Nørrebro.

LÆS OGSÅ: Pia Kjærsgaard - ekstreme muslimer er afskyelige

Herover kan du se hele interviewet med de to, der ikke lægger skjul på, at de vil have folkestyret i Danmark lagt helt ned til fordel for en yderliggående form for sharialove.

Se tv-klippet med interviewet - som du også kan læse her:

- I Islam, der tilhører al lovgivning Allah, og vi tror ikke på demokratiet er løsningen. Vi tror på Islam, som vi har bekendt os til som muslimer.

- Vores liv og vores handlinger og vores regler. Dem vi skal følge. Det er ifølge Koranen og profetens sædvane. Al lovgivning tilhører som sagt Allah, og vi tror ikke på demokratiet, på demokratiske regler som i Danmark. At der ikke er love indenfor utroskab. 20 til 30 procent af børn ved ikke, hvem deres far er, fordi der er ikke nogen straf, selv om der bliver fundet bevis for utroskab.

- Børn uden for ægteskabet?

- Ja, uden for ægteskabet. Mange børn i Danmark ved ikke, hvem deres far er. Så har vi nogen regler som f.eks. dyresex som ikke er blevet stemt for er forbudt. Så er det lige som det er lovligt at have dyresex. Og så har vi kvindeundertrykkelse i demokratiet.

- Nu er der nogen, som vil sige, at kvindeundertrykkelse det er noget, som kommer fra Islam.

- Ja, det tænkte jeg nok ville komme. Men jeg synes ikke, at kvindeundertrykkelse kommer fra tørklæde, jeg synes det kommer på istedgade. Det er frit, så længe de betaler skat.

- Det du taler om, er de er prostitueret?

- Ja, lige præcis. Det er lovlige bordeller. Er det ikke kvindeundertrykkelse? Så er der nogen siger, at de skal have lov at ytre sig, men skal man ikke også have lov til at ytre sig med at bære sit slør.

- Nu er der forskel på at bære et slør og være helt tildækket, så man kun kan se øjnene. Er det ikke kvindeundertrykkende?

- Ikke hvis du vælger selv. Igen, du kunne sammenligne - er det ikke kvindeundertrykkende, at når en bil eller en chokolade skal sælges, så skal der stå en halvnøgen kvinde som skal være salgsvare. Nu er den form for salgsvarer også kommet til de arabiske lande efter, at demokratiet er kommet til de arabiske lande.

- Er I imod den demokratiudvikling, der sker i de arabiske lande lige nu?

- Spørgsmålet er Gadaffi er og alle de der regenter er ikke muslimer. De er undertrykkere. Vi er slet ikke enige med dem. Men vi mener ikke, at løsningen er det demokrati, vi har herhjemme. Vi mener at løsningen for dem, er islam.

- Nu er der jo Folketingsvalg om meget kort tid, hvad er det I er ude at lave i gaderne.

- Vi er ude i gader for at fortælle folk, at de ikke skal stemme. De skal frygte Allah. Hvorfor skal de ikke stemme? Som muslim kan vi ikke gå ind for dyresex og kvindeundertrykkelse, som jeg har nævnt. Og så har vi også i demokratiet. Hvis jeg vælger at dræbe et barn, får jeg mindre straf, end hvis jeg vælger at dræbe en voksen. Sådan er det i demokratiet. Det synes jeg er dobbeltmoralsk. Og så har vi i Danmark mange incestsager ærgerligt, hvor jeg synes, at der skal hårdere straffe til. Folk går i seng med deres børn, og så får de kun to-tre-fire år. Der mangler nogle straffe, som vi har i Sharia.

- Men hvad siger I til folk her ude på Nørrebro i København.

- De skal ikke stemme. Først og fremmest går islam ikke ind for homoseksualitet, og alle politikere giver homoseksuelle ret. Og homoseksualitet har faktisk en gang været en psykisk sygdom, og nu er det blevet lovligt. Swingersex er blevet lovligt. Som muslim kan jeg ikke stemme på et parti. Hvis jeg skulle stemme Jeg kan ikke stemme på SF og Socialdemokratiet, så tager jeg hele pakken til mig, og det har indholdet i modsiger det jeg tror på, og så er jeg lige som dobbeltmoralsk. For eksempel de har stemt på Irakkrigen. Som muslim er vi en krop, og hvis en del mangler, så er resten også skadet. Så på den måde. Hvis jeg skal stemme SF, Socialdemokraterne eller Dansk Folkeparti. Det er lige meget hvem. De er alle sammen gået ind for at gå i irakkrigen i 2002 og dræbe mine brødre. Det kan man ikke. Det er helt vanvittigt.

- Men det betyder jo ikke, at du ikke behøver at stemme til Folketingsvalget.

- Jeg tager jo hele pakken. Jeg tager alt hvad SF står for, det står for nogle ting, som er imod min religion.

- Hvad er det i vil indføre i Danmark?

- Vi vil først og fremmest informere om islam. De skal forstå islam. Og ja vi mener, at vi skal have sharia i Danmark.

- Altså vi skal have sharialovgivning i Danmark?

-Ja.

- Og hvordan i himlens navn har i forstillet jer, at I skal kunne indføre det i Danmark?

- Vi mener ikke kun i Danmark. Vi mener, at shirialov er til hele menneskeheden. Og islam vil dominere hele verden en dag, og hvad vi bruger som midler til at informere. Det er at vi fortæller danskere og ikke-muslimer om islam, og vi ser, at de fleste der konverterer til islam er kvinde, selv om islam er kvindeundertrykkende. Det er danske kvinder. Og det er også dem, der går med nijab og burka. Så vores mål er at fortælle jer om islam og bagefter vil i forstå, hvad meningen med sharia er. For sharia er ikke kun en straffelov. Det er også leveregler man skal følge. F.eks. toiletbesøg og, hvordan du spiser, hvilken hånd du spiser med. Der er mange regler. Det er ikke kun en straffelov. Ja, der er også straffelov for homoseksualitet, for tyveri, og ja det går vi ind for. Når man som muslim kommer frem og siger at homoseksualitet er modbydeligt, så er man ekstremist og terrorist. Vi har i USA kristne som er i mod det her, men det bliver lukket til side. Så vi mener, at der er meget fokus på os muslimer, i stedet for at i skal kigge på demokrati, og det der mangler. De mangler penge, deres største problem er økonomisk krise, men i fokusere på tørklæder på muslimerne.

- Hvad redskaber bruger i til at få overbevist folk om, at de skal lade være med at stemme.

- Vi bruger munden. Selvfølgelig beviser for koranen.

- Men tror folk på jer på gaden?

- Ja.

- Hvor mange har det lykkedes jer at omvende?

- Det er ikke os der omvender. Jeg ved her til valget, at hundrede til 300, der har skiftet mening, som tidligere har stemt.

- Det er lykkedes jer at omvende op til 300 til at lade være med at stemme.

- Ja. Og så er der nogen som havde tænkt sig at stemme, og de ligger også omkring 200-300 stykker.

- Hvad siger i til folk?

- Vi siger, de ikke skal stemme. At demokrati er en menneskeskabt religion.

- Men det er jo antidemokratisk at sige sådan noget i et land, der er demokratisk. Kan du forstå, at der er folk som ikke kan forstå, hvad i laver i Danmark. Hvorfor rejser i ikke bare væk fra Danmark?

- Jo, men der kan jeg sige omvendt. Hvad i alverden laver danske og amerikanske soldater i vores land. De missionerer for demokratiet, og vi missionerer for islam.

- Men vil det ikke være bedre at leve et sted i verden, hvor der er tættere på shirialov end i Danmark.

- Jo, men i skal også lære om islam, for vi mener også, at islam er for jer.

- Det er det, der er hele ideen med det?

- Ja. For at være helt ærligt. En muslim må ikke bo her uden at fortælle om islam. Det er forbudt som muslim at bo her og bare hæve kontanthjælp og bare sidde og spise sharwarme. Nej vi skal være ude og være aktive og fortælle om islam. Og ja, bagefter vil i lære lige som mange andre danskere, at islam er løsningen.

- Men hvad siger du så til de muslimer, der stiller op til folketingsvalg. F.eks. Naser Khader for de konservative og Özlem fra SF. Hvad siger du så til dem? Er de også muslimer.

- Nej. Først og fremmest. Naser Khader. Han er ikke muslim. Han hverken beder….

- Ved du om han beder?

- Ja, han kommer ikke. Han siger selv, at han aldrig kommer i moskeen. Det siger han også åbent i fjernsynet. Der er nogle regler for hver muslim. Du skal kende til din grundsten som er dorhit, og hvis han kendte til det, ville han ikke kunne gå ind i Folketinget, for så siger han, at han er en bedre lovgiver end Allah, jeg har nogle love, som er bedre end hans. Det kan man ikke som muslim. For al lovgivning tilhører Allah. Der findes ikke nogen bedre lovgiver end Allah. Vi har bekendt os til den tro.

- Men det er en yderliggående form for islam. I er det man kalder salafister?

- Nej, det er nogen begreber…

- Lever i ikke efter salafismen?

- Vi lever efter koranen, som den står, teksterne som den står, og som profeten muhammed al salem og hans dicible dyrker den.

- Det er også det salafisterne gør.

- Vil du afvise, at du er yderliggående. I danskeres øjne vil i blive betragtet som ekstremister eller islamister?

- Det er deres mening. Så længe jeg ikke går ud over min religions leveregler. Så er jeg ligeglad, om jeg er bliver kaldt ekstremist eller fundamentalist. Ekstremist betyder, at jeg yder ekstra for min religon. Jeg går ud og prædiker. Ja, så er jeg ekstremist. Og fundamentalist. Jeg dyrker min grundsten der er dorhit. Så er jeg fundamentalist. Det kan jeg ikke løbe fra. Hvis det er sådan, så er jeg det.

- Men det er det, mange danskere er bange for. At du sidder med en bombe i din lomme, som du vil bruge i morgen eller i overmorgen. Kunne du finde på at bruge våben i din kamp til at opnå dine mål.

- Nej vores kamp er, at informere folk om islam og samtidig bruge de redskaber vi har ifølge koranen, og prædike det ud til folk, så de forstå islam, og det er der især mange danske kvinder, der har taget til sig. Der er også mænd. Så er mit spørgsmål. Hvorfor vælger danske kvinder islam, hvis det er kvindeundertrykkende?

- Er i begge dansk gift?

- Ja. Ja.

- Med konvertitter?

- Og de var muslimer før. I hvert fald for mit vedkommende. Før jeg kendte hende. Så der er ikke på grund af, der er kommet meget propaganda, mens vi har været kærester. ’

- Har i noget tal på, hvor mange der konverterer om ugen?

- Der er mange, der konverterer.

- Ja, men er det fem, to, ti eller hundrede?

- Det er forskelligt. For der er også forskellige måder at konvertere på. Konverterer du på grund af kæresten, konverterer med din overbevisning. Jeg betragter kun dem, der konverterer på grund af deres egen overbevisning. Ikke på grund af venskaber osv og de ikke beder. For vi betragter ikke en muslim som muslim, hvis han ikke beder. Så dermed har vi ikke så mange muslimer i Danmark. Vi mener ikke, at man at det kun er navnet der gør der til muslim, vi mener, at der er nogle handlinger, du skal udfører for at være muslim.

- Men hvor mange er der af jeres slags, bare her i københavnerområdet?

- Hvad mener du med vores slags?

- Som er yderligående. Lad mig spørge på en anden måde. Hvor mange tror du, har den holdning, at der skal indføres en sharialov i Danmark?

- Jamen, det er ikke kun Danmark…

- Men hvis vi nu taler om Danmark?

- Jeg tror, der er mange, som vil ønske det, men som ikke tør sige det. Jeg tror, vi er 10.000.

- Det anslår du?

- Ja. 5.000 til 10.000?

- Så er i jo godt på vej til at omvende det danske samfund. Men man kan spørge sig selv, hvorfor i ikke bare har fået de godt 20.000 underskrifter, som skal til for at man kan stille op til folketingsvalget. Og så stiller op og får en masse stemmer ind. Og så kan i bestemme det hele, hvis I får 90 mandater.

- Ja, det er et godt spørgsmål. Men der er nogle regler, jeg skal leve efter.

- Nogle islamiske regler?

- Ja, islamiske regler, jeg skal leve efter. Lad os antage, at jeg skal gøre, det du siger. Så er der alligevel nogle regler, som jeg skal følge. Grundloven. Det er den højeste lov i Danmark. Jeg kan ikke sige, at sharia er det. Og så kan jeg ikke komme til magten.

- Så demokrati og sharia kan ikke…

- Jeg elsker Pia Kjærsgaards ord. Hun siger demokrati og islam kan ikke gå hånd i hånd. Hun har ret. Hun har ret. DF har ret. Det er fuldstændig sådan det skal forstås.

- Du har tidligere sagt, at du har respekt for Pia Kjærsgaard, er det korrekt.

- Ja, ja.

- Hvorfor har du det?

- Fordi hun er ærlig. Hun er ærlig Pia Kjærsgaard er ærlig. Hvorfor? Hun siger lige ud, vi er fjender af islam. Hun kan ikke lide muslimer. Og de andre pakker det ind. Vi ved, hvor hun står. Det er rigtig, at hun siger, at demokrati og islam ikke kan gå hånd i hånd. Det er rigtigt. Hun har ret. Hun har forstået teksternes budskab. Det er rigtigt. Hun har fuldstændig ret. Jeg har mere respekt for hende end andre i Folketinget.

- Så i virkeligheden har du mere respekt for hende end nogen andre i Folketinget?

- Ja, fordi hun har ret. De andre. Vi har f.eks. SF. De vil gerne sælge billige billetter til muslimer. Der er kirkeskat, og så siger de, at vi skal have muslimsk skat. Billige billetter fordi, det har vi jo i forvejen. Der er medlemskab i moskeerne, hvor de betaler. Det er sådan en moske kører. Så de pakker det ind og siger, vi er med jer, men inderst inde…

- Men kan du forstå, hvis der er nogen, der bliver provokeret af at høre, at der er nogen, som en har en så forskellig holdning til et samfund, som vi har brugt mange hundrede år på at bygge op i Danmark. Og tænker, hvorfor tager du ikke bare din kuffert og smutter ud af landet nu?

- Jo, men så kommer vi tilbage igen til, hvad i alverden gør danske soldater laver i vores land. Selvfølgelig kan jeg godt forstå det. Men i siger man demokrati. I siger, at der skal være religionsfrihed og ytringsfrihed, men når jeg ytrer mig, så er jeg ekstremist, fundamentalist og terrorist.

- Men du har lige sagt, at du er fundamentalist.

- Ja, men på den måde, at jeg lever efter min koran, som er allahs lov og regler. Så på den måde hvis du beskriver mig som fundamentalist, så er jeg det.

- Har I nogen planer om at prøve at få indført shariazone, lige som man har gjort i London.

- Ja, hvorfor ikke.

- Hvor skulle der være shariazone?

- Der hvor muslimerne vil have det. Jeg synes, det er en glimrende ide.

- Er det noget i arbejder på?

- Nej, for det er ikke flertal.

- Hvor kunne det være henne?

- Det kunne være i Mjølnerparken, Blågaards Plads, Gjellerup Parken. Det kunne være mange steder.

- Hvad siger i til de klistermærker, der er sat op på…

- Budskabet er fint.

- De klistermærker, der er sat op på valgplakater af Özlem og andre.

- Jamen, vi synes det er fint. For det er budskabet.

- Der viser I, at I er modstandere er demokratiet.

- Ja.

- I er modstandere af demokratiet.

- Ja.

- Kan i forstå, at hvis der er nogen, der bliver dødprovokeret af, at høre, at man er modstander af demokratiet, fordi det er det vores grundlov og land er bygget op omkring.

- Så siger jeg tilbage, er det ikke er ytringsfrihed. Gælder ytringsfrihed ikke mig eller kun dem, der skal tegne profesten?

- Arbejder I. Har I arbejde nogen af jer?

- Nej.

- Tror i, at der er en grund til, at i ikke har fået noget arbejde?

- For mit vedkommende er det sygdom.

- Hvordan bliver en politiker som Naser Kahder betraget i det miljø i befinder jer i?

- Han bliver betegnet som ikke-muslim.

- Han vil jeg gerne have bekæmpet sådan nogen som jer.

- Ja, det gør han også.

- Hvornår tror du, at det vil lykkedes jer, at komme til ende i jeres mission i Danmark?

- Det ved jeg ikke. Men det kræver, at vi er mandfolk nok og vi tør komme ud med vores meninger og holdninger. Det er ærgerligt, at der ikke er så mange, som gør det. Men det kommer.

- Tror du, at du kommer til at opleve en sharialov? Eller bare en shariazone?

- Det tror jeg. Shariazonen tror jeg på.

- Hvad er forskellen på jer og Hizb ut-Tahrir?

Vi er dem der følger koranen og sunar bogstaveligt. Altså teksterne. Hvis du ser hitz but tahir, så går de ikke med skæg osv og traditionelt tøj. De går ikke op i teksterne bogstaveligt.

- Men er I mere yderliggående end Hizb ut-Tahrir?

- Det kommer an på hvad man lægger i ordet. Hvis det handler om at praktisere islam mere så ja.

- Du har en søn. Hvad gør du, når han skal i skole og børnehave. Skal han det?

- Ja.

- Skal han i en dansk skole?

- Det har vi ikke tænkt over, men det skal han sikkert.

- Det kan man godt forene?

- Ja… Det kan man godt. Men selvfølgelig er der nogle regler, når de bliver lidt større. Men de kunne selvfølgelig også gå i arabiske skoler. Så det kunne godt ligge i overvejelserne.

- Hvor mange danske konvertitkvinder kender i?

- Jeg kender ikke kvinder. Men jeg vil i hvert fald mene, at jeg kender mange, der er gift med konvertitter. Det er generelt konvertitter og somaliere, som bærer burka. Danske kvinder. Og det er derfor det ligger til at mig at spørge, hvorfor? De har jo haft det demokrati, I har prædiket og talt om. De har haft det frie, men hvorfor kommer de så pludselig og tager en burka på. Hvorfor?

- Ja, fordi de bliver presset til det.

- Ja, jeg vidste der ville komme dette spørgsmål. Men de kvinder som ikke er gift. Som er dansker, og som bærer burka. Hvem bliver de presset af?

- Ja, jeg ved det ikke.

- Det er fordi, de føler, at de er en salgsvare. Jeg har faktisk snakket med en kvinde, som blev muslim. Hun sagde, at hun følte sig trådt på i Danmark. Hun havde overvejet at begå selvmord. Hun følte sig udstødt på grund af sin vægt. Så har hun valgt at konvertere til islam. Hun følte, at det hjalp hende til at komme til sig selv og finde ro. Og hun bærer burka.

- Der er jo nogle danskere, der ser sådan to unge gutter som jer med langt skæg, kjortel, hat og sådan noget. Så bliver de helt nervøse for om i har en bombe i taksen.

- Det har jeg også. Haha.

- Kan du forstå, at der er nogle, som har det sådan. Din gode ven har nærmest udseende, som Bin Laden havde. Kan du forstå folk bliver nervøse.

- Det er fordi, medierne har proklameret islam som deres fjende. F.eks. den gang Shere (ældre mand, lærd som er gammel mand) Bin Laden levede har været meget properganda fra mediernes side. Det kommer aldrig nogen gode ting, hvis en muslim hjælper en dame, der er ved at blive kørt over. Det kommer aldrig ud, hvis det er en med lang skæg.

- Men jeg behøver ikke være bange, siger du?

- I behøver ikke være bange, men ...

- Men der vil være dem, der vil være bange for, at I vil indføre sharia.

- Men det vil være til os. Det er jo, at i skal forstå, hvad sharia er.

- Men i vil fortsætte med kampen med at missionere i gaderne her i valgkampen.

- Ja, hele valgkampen.

- SF, Socialdemokraterne, DF. Alle partierne har blod på hænderne – på grund af krigen. Og så vil jeg sige til alle muslimerne, der stemmer. Frygt Allah. Se hvad demokratiet har indbæret i vores land. Det har ikke indbæret det budskab, de kom med. Se nu med Irak. Er det blevet forbedret med det demokrati, de har prøvet at indfører. Jeg synes, at det er meget dobbeltmoralsk, at vi som muslimer skal give stemme til dem, der har været med til at bekæmpe vores brødre.

- Men enhedslisten har eksempelvis aldrig gået ind for krigen?

- Men så er der andre ting som tilladelse af homoseksuelle.

- Så der er kun et parti. Guds parti.

- Ja, lige præcis. Vi har som muslimer fra starten stemt på Allah som den eneste lovgiver, der kan hjælpe os og gavne os med regler. Fordi uanset hvilke regler, du eller jeg kommer med vil de altid kunne blive ændret og de er ikke beskyttet fra djævlen lige som guds regler er. I Danmark har vi tilladt at spille se på ludomani. Vi har tilladt prostitution på Istedgade. Se hvad der sker for de kvinder. Så længe de betaler skat, så er det fint. Altså hvor langt er vi kørt. Så længe statskassen kan få penge ud af de kvinder, er det fint. Er det ikke kvindeundertrykkende. Er det ikke kvindeundertrykkede. Det er mit spørgsmål?

- Det synes du er kvindeundertrykkende?

- Ja.

- Men du synes ikke, det er kvindeundertrykkende, den måde som kvinder bliver behandlet på i Islam.

- Nej. Min kone. Hun går i skole faktisk. De penge hun får. Dem har hun ret til bruge dem. Hvorfor bliver det aldrig nævnt. Hendes penge er hendes penge. Det vil sige, hun skal ikke købe mad for dem. Hun skal ikke købe tøj for dem. Min pligt er at forsøge hende. Min pligt er at give hende tøj og mad og alt det der. Og det hun tjener ekstra ved siden af. Dem kan hun bruge som hun vil. Jeg har ikke magt over hendes penge. Det kommer aldrig i medierne. Det bliver aldrig fortalt, for de kender ikke til islam. De tager nogle ting ud. Og hvis vi begynder at tager nogle ting hun fra demokratiet, ser det også være ud.

- Jo, men der vil være de kvinder der siger. For helvede, vi vil gerne kunne gå på stranden, have en bikini på og få lidt sol på kroppen.

- Ja, men det er dem, der ikke er religiøse. Du finder ikke en muslim. Jo der er nogle muslimer med tørklæde. Der er nogle strande for kvinder. Kvinder har ret til at gå på stranden. Men det er adskilt. For vi ved godt, hvad det indebærer, at kvinder er mikset med mænd. Vi ved godt, at djævlen altid kommer ind. Der sker noget, og lige pludselig han er en gift mand, og så falder du for din nabos kone, og så lige pludselig får hun et barn. Som sagt mange danske børn, ved ikke, hvem deres forældre er. Der er ikke nogen regler for utroskab.

- Det ville du gerne have.

- Ja, det ville hjælpe for vores børn.

- Ja, men der er nogle ægteskaber, der er dårlige. Der skal mor og far vil ikke være sammen, hvis det går ud over børnene.

- Nej nej. Det er tilladt at blive skilt i islam. Det jeg snakker om er utroskab. Du har levet med din partner i mange år, så er hun til fest og så lige pludselig har hun været sammen med thomas eller brian. Og lige pludselig får hun barn, og ved ikke, hvem faren er. Og så skal barnet lede efter sin far i sporløst. Jeg synes det er skadeligt for barnet.

- Hvad sagde hende damen på cyklen til jer?

- Hun sagde, hvorfor du ikke samler 20.000 stemmer ind og stiller op for dine synspunkter, og ser hvor lang det kan bære.

- Så svarede jeg, at selv om jeg gerne vil komme ud med mine meninger, så er der nogle begrænsninger. Den højeste lov i Danmark er Grundloven ifølge danskerne. Men vi siger, at guds lov er højere end Grundloven.

1 af 2 Her er de to ekstreme muslimer i gang med at missionere på Nørrebro. (Foto: Jakob Jørgensen)
2 af 2 Troen betyder alt for Ali Salim (t.v.) og Adnan Avdic - demokratiet og grundloven i Danmark har derimod ingen betydning for dem. (Foto: Jakob Jørgensen)
0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Hent flere