220.000 danskere kan ånde lettet op: Aftalen er i hus

Discovery-kanalene er tilbage på skærmen hos Canal Digital efter 10 dage uden signal

(Læserfoto)
(Læserfoto)

Discovery-kanalene er tilbage på skærmen hos 220.000 Canal Digital-kunder, som ikke har kunne se kanaler som Kanal 4, Kanal 5, 6’eren og Canal 9 siden aftalen mellem Discovery og Canal Digital udløb den 1. februar.

Seerne kan forvente, at alle kanalerne er tilbage på skærmen i løbet af formiddagen, lyder det i en pressemeddelelse.

- Vi er meget glade for, at vi nu er kommet frem til en løsning, som betyder, at vores kunder igen kan se alle Discoverys kanaler, siger Jarl Söderman, administrerende direktør i Canal Digital Danmark, i en pressemeddelelse, hvilket bliver bakket op af den anden lejr.   

Elektronik - 8. feb. 2016 - kl. 18:47 Stadig sort skærm: Intet økonomisk plaster på vej

- Jeg glæder mig i det hele taget over, at vi sammen med Canal Digital er kommet frem til en fornuftig aftale, som betyder, at Canal Digital kan fortsætte med at distribuere nogle af Danmarks stærkeste kanaler samtidig med, at vi kan fortsætte med at investere i godt dansk indhold., siger Christian Kemp, adm. direktør, Discovery Networks Denmark, i medelelsen.

Ekstra Bladet har tidligere kunnet fortælle, at tvisten mellem parterne skyldes, at Canal Digital mente, at Discoverys prisstigninger var urimelige. Det mente Discovery dog ikke og derpå begyndte en lang ordkrig i medierne, der altså først er slut i dag.

Se også: Sådan slipper du for at betale for sort skærm Se også: Stadig sort skærm hos 220.000: Så langt er Canal Digital og Discovery fra aftale

Se også: Sådan slipper du for at betale for sort skærm

Mange af Canal Digitals kunder var utilfredse med, at de kun bliver kompenseret med andet tv-indhold, som de ikke har bedt om, i stedet for en økonomisk rabat.

Jens Svensson er utilfreds med Canal Digitals håndtering af situationen. (Privatfoto). Elektronik - 1. feb. 2016 - kl. 15:58 Kunderne raser over sort skærm

- Vi har valgt at kompensere med andet tv-indhold, fordi det er tv-indhold, der mangler i vores pakker lige nu. Når der er sort skærm på nogle kanaler, så vil vi gerne give nogle andre kanaler i mellemtiden. Og vi har også andre gode kanaler, selvom jeg godt ved, at dem, der er vrede, gerne vil have lige præcis de her kanaler. Og det kan jeg godt forstå, lød kommunikationsdirektør Catja Middelboe Andersens svar til de utilfredse kunder.

18 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Hent flere