26-årige Dennis står bag millionforretning: Har solgt 90.000 kilometer garn

Dennis Drejer fra Skive har fundet nøglen til succes og solgt så meget garn, at det ville kunne nå to gange rundt om jorden

Dennis Drejer lever af at sælge garn på nettet - primært til folk over 55 år. (Foto: Rito.dk/Anita Gregersen)
Dennis Drejer lever af at sælge garn på nettet - primært til folk over 55 år. (Foto: Rito.dk/Anita Gregersen)

Hvis nogen for mange år tilbage havde fortalt skibonitten Dennis Drejer, at han som 26-årig skulle leve af at sælge garn, havde han nok haft svært ved at holde masken.

Men i dag, to år efter, at den unge iværksætter gjorde sin idé til virkelighed og lancerede websitet Rito.dk, der sælger garn og hobbyartikler, er det blevet til en sand millionforretning.

Kontoret og de 1000 kvadratmeter lager, som det kræver at have en succesfuld garnsælgende virksomhed, befinder sig i indehaverens hjemby Skive, hvor der hver uge bliver sendt flere tusinde pakker til både danske og udenlandske forbrugere. Virksomheden har 6 fuldtids- og 9 deltidsansatte, der står på pinde for at følge med den store efterspørgsel på varerne på Rito.dk's lagerhylder. Nu, efter lidt over to år, har Rito.dk solgt over 90.000 kilometer garn – svarende til over to gange rundt om jorden.

26-årige Dennis Drejer vil ikke afsløre, præcis hvad Rito.dk har omsat for. Men han vil gerne fortælle, at der er tale om et 'pænt, tocifret millionbeløb', også på bundlinjen. (Foto: Rito.dk/Anne Kring)
26-årige Dennis Drejer vil ikke afsløre, præcis hvad Rito.dk har omsat for. Men han vil gerne fortælle, at der er tale om et 'pænt, tocifret millionbeløb', også på bundlinjen. (Foto: Rito.dk/Anne Kring)
 

Dennis Drejer har tidligere været med til at starte succes-salgssiden cykelpartner.dk. Og selvom det er en side, hvor man kan købe cykler og cykeludstyr, havde Dennis Drejer dengang ikke selv en cykel.

- Det lærte mig, at selve produktet ikke behøver at sige mig noget. Det vigtigste for mig er at have nogle dygtige medarbejdere og at finde et produkt, som der er en efterspørgsel på, siger den unge iværksætter til Ekstra Bladet.

Det var dén tanke, der fik Dennis Drejer til at strikke den hjemmeside sammen, som han lancerede i 2014. Han ville gerne finde et produkt, som var på vej frem på nettet, og som allerede havde ’bevist sit værd’ i de fysiske butikker.

- Det tog seks år at finde frem til, hvad det skulle være, men til sidste landede valget altså på garn og hobbyartikler, siger Dennis Drejer, der i samme anledning ønsker at dræbe en myte om, at ældre mennesker ikke kan finde ud af at købe ting på nettet. 50 procent af Rito.dk’s kunder er nemlig over 55 år, og de er ifølge ham dygtige til at handle online.  Siden, fortæller han, blev søsat lige på et tidspunkt, hvor en ny trend fik især nybagte mødre til at begynde at hækle, og hvor ældre mennesker samtidig var begyndt at bevæge sig fra de fysiske butikker og ud på internettet, hvor der er et større udbud.

- Jeg har et eksempel, hvor der var en kvinde på 80, der boede på plejehjem, som ringede til os. Hun havde handlet på nettet for allerførste gang på Rito.dk, og ville lige rose os for den måde, hun var blevet guidet igennem sit køb. På den måde har vi helt sikkert taget mange ældre kvinders internet-mødom, griner 26-årige Dennis Drejer.

Den store succes hos Rito.dk gør nu, at Dennis Drejer overvejer at udvide forretningen til udlandet. Eller, som han selv siger:

- Vi er nået to gange rundt om jorden med vores garn. Næste mål er månen.

Mød også den 17-årige sønderjyde, der står bag en millionforretning. Den startede med en kammerat, der havde ødelagt sin telefon.

1 af 2 
2 af 2 Dennis Drejer lever af at sælge garn på nettet - primært til folk over 55 år. (Foto: Rito.dk/Anita Gregersen)
3 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere