3-årige Anton og hans mor fanget i lufthavn: Han græder hele tiden

Ann Suwannabut og hendes 3-årige søn havde bestilt en returrejse til Thailand, men rejsebureauet har ikke booket den aftalte hjemrejse. Nu er de fanget i lufthavnen og kan ikke komme hjem

Ann Suwannabut og hendes 3-årige søn har været fanget i Bangkok siden i går (Foto: Privat)
Ann Suwannabut og hendes 3-årige søn har været fanget i Bangkok siden i går (Foto: Privat)

Ude godt - hjemme bedst. Men Ann Suwannabut og hendes 3-årige søn Anton kan ikke komme hjem.

Den 31-årige kvinde bestilte tilbage i februar en flybillet tur/retur. Med pakket kuffert og en spændt 3-årig søn rejste hun til Thailand for at holde en måneds ferie i sit hjemland.

Men nu har turen udviklet sig til et større rejsekaos. Familien kan ikke komme hjem, fordi rejsebureauet E-zy Travel ikke har bestilt en returrejse. Også selv om Ann Suwannabut havde fået en bekræftelse og en kvittering på, at de skulle rejse hjem d. 4 august.

- For en uge siden fortæller Thai Airways, at vi ikke har nogen booking, og vi ikke kan komme hjem. Derfor kontakter vi rejsebureauet, der bekræfter, at vi ikke kan komme hjem, fordi de ikke har bestilt billetten hos Thai Airways.

- Det er helt forfærdeligt. Min søn græder hele tiden og kan ikke forstå, hvorfor han ikke må komme hjem til sin far. Han tror, at jeg lyver, når jeg siger, at vi ikke kan komme hjem. Det er helt forfærdeligt, siger en grædende Ann Suwannabut til Ekstra Bladet.

Siden den 31-årige kvinde og Anton fik nyheden om, at de alligevel ikke har en returrejse, har de været i kontakt med rejsebureauet.

 

Den lille familie indvilgede i at tage hjem et par dage før og fik i første omgang at vide, at de ville blive opgraderet til Premium Class, så de kan vende hjem til skole, far og kedeligt dansk sommervejr.

Men så let skulle det ikke gå.

- Da rejsebureauet finder ud af, at det koster lige knap 13.000 kroner, fortæller de os, at vi skal tage ud i lufthavnen for at vente på en aflysning. Her står vi ude nu, men der er stadig ikke sket noget, siger Ann Suwannabut til Ekstra Bladet.

Rejsebureauet har samtidig tilbudt dem en billet til d. 20 august. 16 dage efter den hjemrejse, som de har bestilt og betalt.

- Det er jo slet ikke en mulighed for os. Anton skal hjem til sin far, og jeg skal passe min skole, fortæller hun.

Rejsebureau: Vi er gået konkurs
E-zy Travel oplyser til Ekstra Bladet, at firmaet er gået konkurs, men ifølge dansk købelov har de alligevel ansvaret for at ombooke kundernes billet.

- Jeg har forsøgt at få hende til lufthavnen, så hun kan være stand-by. Vi har snakket sammen løbende. Det er jo ikke den 4. august endnu, så det er mig, der har ansvaret. Vi er gået konkurs, så min opgave er at købe billetter til de rejsende, siger den ansvarlige fra E-zy Travel Sonya Laddawan til Ekstra Bladet

Ekstra Bladet ville gerne have stillet en række uddybende spørgsmål, men E-zy Travel siger, at de ikke har yderligere kommentarer, før efter Ann Suwannabut er kommet hjem.

I mellemtiden har E-zy Travel været i kontakt med Ann Suwannabut og truet hende med, at hvis hun ikke trækker sin historie tilbage, så vil hun ikke få penge til en ny billet.

Ann Suwannabut venter i øjeblikket stadig i Bangkok lufthavnen og håber, at hun snart kan komme hjem.

132 kommentarer
Vis kommentarer