3 i kæmpe shitstorm

Teleselskabet 3's Facebookside koger over af sure kommentarer over 0-skat-afsløringen

Teleselskabet 3 er kommet i modvind på Facebook. (Billeder fra Facebook)
Teleselskabet 3 er kommet i modvind på Facebook. (Billeder fra Facebook)

Har du droppet 3 efter tirsdagens afsløringer om at teleselskabet ikke betaler skat? Send et billede af din opsigelse til os på mail til 1224@eb.dk eller sms til 1224 (koster alm. takst)

Teleselskabet 3 røg ud i en kæmpe shitstorm på Facebook efter tirsdagens afsløringer om, at selskabet på trods af en indtjening på 15,5 milliard kroner over fem år intet har betalt i skat.

Ord som 'usmagelig', 'asocial', 'grådig', 'uden moral', 'dårlig stil', 'fy for pokker', 'I burde skamme jer' og 'i Danmark betaler vi skat' fyger om ørerne på 3, mens kunderne melder sig ud og opfordrer andre til at gøre det samme.

Oven i hatten er enkelte nu også begyndt at oprette falske 3-profiler og kommentere nedladende på de sure opstød, så det ser ud som om, at 3 skruer bissen på.

Se også: Forstå skattefidusen på 3 minutter

Eksempelvis har Kristian Hund Kornum spurgt 3, om man skal betale skat af en 3-app, som teleselskabet har linket til. Til det lyder svaret fra en falsk 3 Danmark-profil: 'Kristian - skal man betale skat af dumme spørgsmål?'

Det svar har fået 3 til at undskylde:

'Jeg beklager det svar, du har modtaget. Der er blevet oprettet en falsk profil, som besvarer på opslag på vores vegne. Vi tager det meget seriøst, og gør vores bedste for at stoppe det. Vh Sophie'

Overfor Ekstra Bladet afviser 3's kommunikationskonsulent Hanne Damgaard da også, at teleselskabet selv stod bag de flabede beskeder.

- Vi blev ganske rigtigt ramt af falske profiler i går, som besvarede nogle af vores kundehenvendelser, men vi fik det straks stoppet og kom i dialog med de kunder, der havde modtaget svar fra andre end 3 og beklagede hændelsen.

- Vi holder et ekstra vågent øje på vores sociale medier lige nu og griber ind, hvis noget lignende skulle ske, skriver Hanne Damgaard i en mail til Ekstra Bladet.

- Vi kunne aldrig drømme om at besvare vores kundehenvendelser på Facebook på den måde. Vi har en god dialog med vores kunder der, skriver Hanne Damgaard.

Se også: Politikere revser 3: Vi er til grin

Flere mener dog også, at 3 sikkert ikke er værre end TDC, Telia og Telenor. Enkelte elsker ligefrem 3:

Se også: Avis: En million danskeres teleselskab bruger skattely

0 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere