I 2016 begynder byggeriet af den nye Køge Nord Station, der bliver en del af den nye højhastighedstogbane mellem Ringsted og København.
Og stationen bliver svær at overse for de dagligt 85.000 køretøjer på Køge Bugt Motorvejen ved Køge.
Avis: Aalborg får 830 mio. til letbane
Stationen kommer nemlig til at strække sig som en 225 meter lang lukket gangbro hen over de otte motorvejsspor plus seks jernbanespor.

Dermed bliver området omkring Køge Nord Station et af Danmarks største trafikknudepunkter, som også vil indeholde et 32.000 m2 stort samkørselsområde.
Indvendigt vil broen blive dækket af trælameller og nordsiden af den ind mod København vil have 180 grader udsigt over landskabet. Udenpå bliver den dækket af stålplader.

Broen blev udpeget som vinder i en arkitektkonkurrence i sidste uge. Det er Cobe, Dissing+Weitling og Cowi som har udarbejdet projektet, der forventes at stå færdig i 2018.

BaneDanmark, Køge kommune og DSB stod bag arkitektkonkurrencen.