Ægtepar fik chokerende rusketur i vaskehal

- Godt at vores børnebørn ikke sad på bagsædet, lyder det fra ægtepar, der blev både vasket og rusket i vaskehal

Ægtepar og bil blev rusket så grundigt igennem i vaskehallen, at bilens glastag blev smadret og bagruden trykket i stykker. Privatfoto.
Ægtepar og bil blev rusket så grundigt igennem i vaskehallen, at bilens glastag blev smadret og bagruden trykket i stykker. Privatfoto.

Ægteparret Jette og Kurt Nybjerg Enevoldsen skulle egentlig bare have deres bil vasket.

Men det projekt udviklede sig lynhurtigt til noget af en chokerende oplevelse.

For mens de to ægtefæller sad inde i bilen, tog vaskemaskinen for alvor fat.

- Pludselig begyndte det at knage og brage inde i bilen. Så begyndte børsten over taget at trykke bilen ned, og vores glastag fik en revne. Hele bilen rystede, fortæller Jette Nybjerg Enevoldsen.

Glas-splinter fløj omkring
Men hermed sluttede løjerne ikke. For da børsterne nåede om til bagruden, var trykket på bilen så voldsomt, at hele bagruden blev knust, mens glas-splinterne fløj rundt.

- Vi er da glade for, at vi ikke havde børnebørnene på fire og otte år med på bagsædet, konstaterer ægteparret.

Episoden fandt sted i Galten ved Aarhus onsdag eftermiddag, hvor Jette og Kurt var trillet ind i OK' s lokale vaskehal.

- Det har vi gjort hundrede gange før. Man kan starte vasken med mobiltelefonen, og vi gjorde bare som vi plejer, beretter Jette.

Brutal vask
Vaskemaskinen viste sig dog fra sin mest brutale side, da den gik i gang. Ægteparret kunne ikke flygte ud af bilen. Men Kurt fik til sidst stoppet maskineriet med sin mobiltelefon.

Herefter kunne ægteparret konstatere, at både tag og bagrude var smadret.

- Jeg skal netop nu på værksted med bilen. Vi skal have undersøgt, om selve karrosseriet også er blevet trykket skævt, fortæller Jette.

Kommunikationschef hos OK, Rasmus Boserup, bekræfter hændelsen overfor Ekstra Bladet.

- Der er tale om en meget uheldig og beklagelig fejl. En føler har ikke fungeret, som den skulle. Jeg har aldrig oplevet noget lignende før. Så det er bestemt ikke noget, som sker ofte. Men det er naturligvis dybt uheldigt, at folk skal udsættes for sådan en hændelse, siger kommunikationschefen.

OK har allerede påtaget sig enhver form for ansvar i forbindelse med episoden - og dermed også alle udgifter i forbindelse med reparationen.

296 kommentarer
Vis kommentarer