Arbejdsløs 21-årig vågner til overtræk på 10 millioner

Tyler Daniels vågnede til lidt af et chok, da han før weekenden tjekkede sin konto

Tyler Daniels's konti er blevet lukket, mens hans bank efterforsker et usædvanligt stort overtræk. Foto: Facebook/Tyler Daniels
Tyler Daniels's konti er blevet lukket, mens hans bank efterforsker et usædvanligt stort overtræk. Foto: Facebook/Tyler Daniels

De fleste frygter at få en besked fra banken med en befalende konstatering om et overtræk på kontoen.

Men de færreste har nok alligevel prøvet at tjekke sin netbank og konstatere, at saldoen er overskredet med 10,3 millioner kroner.

Det skete for 21-årige Tyler Daniels fra den lille engelske by Corringham, som 2. februar opdagede, at der fire gange var blevet hævet 250.000 britiske pund og en enkelt gang samme nat 200.000 pund. I alt 1,2 millioner pund, svarende til omkring 10,35 millioner danske kroner. Det skriver blandt andre Daily Mail.

’Jeg vågnede op til, at min konto er overtrukket med næsten 1,2 millioner’, konstaterede den unge brite umiddelbart efter på Facebook, hvor han har delt et skærmbillede af sit kontoudtog, der beviser hans påstand.

Tyler Daniels mener ikke engang, at hans konto har muligheden for at blive overtrukket. Alligevel var dette, hvad han så, da han i sidste uge lukkede ind på sin netbank-app. Foto: Facebook/Tyler Daniels
Tyler Daniels mener ikke engang, at hans konto har muligheden for at blive overtrukket. Alligevel var dette, hvad han så, da han i sidste uge lukkede ind på sin netbank-app. Foto: Facebook/Tyler Daniels
 

Tyler Daniels fortæller, at han siden var i telefonisk kontakt med forskellige afdelinger, blandt andet afdelingen for svindel, i over to timer. Dernæst tog han ned i sin lokale filial for at hæve fra sin opsparingskonto, fordi den ekstremt overtrukne konto nu var blevet lukket ned.

’Da fik jeg at vide i min afdeling, at jeg ikke kunne hæve penge fra min opsparing, fordi Barcleys (banken, red.) har blokeret alle mine konti’, lyder det fra den fra den frustrerede unge mand, som nu må bero sig på almisser fra sin bedstefar, mens banken stadig efterforsker det pludselige heftige overtræk.

Han fortæller desuden, at han kun har haft den pågældende konto siden oktober sidste år, og at han ikke tidligere har haft overtræk på den.

Daily Mail har talt med en repræsentant for banken, som siger:

’Det er tydeligt, at transaktionerne kun kunne være foretaget ved brug af login-sikkerhedsinformationer til mobil-app’en. Vi er ved at efterforske sagen.

73 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere