Arla omsætter for kæmpe milliardbeløb

Arla har overgået sine egne forventninger for 2019 til det globale salg af blandt andet Lurpak

Foto: Andrew Kelly/Ritzau Scanpix
Foto: Andrew Kelly/Ritzau Scanpix

Et større salg af blandt andet smørproduktet Lurpak har sidste år været med til at løfte den samlede omsætning hos mejerikoncernen Arla.

Koncernens samlede omsætning steg til 10,5 milliarder euro, hvilket svarer til knap 78,5 milliarder kroner.

Det oplyses i en pressemeddelelse.

De såkaldte brandede produkter er mærkevarer som Lurpak og Castello, som er dyrere end deres billigste produkter.

 Arlas globale brands er fortsat kernen i vores forretning, og i 2019 er forbrugernes tillid til vores produkter steget.

'Vi leverede en række populære mejeriprodukter og imødekom dermed den stigende efterspørgsel efter sunde og bæredygtige fødevarer, hvilket hjalp os med at overgå vores forventninger til væksten for vores globale brands', udtaler Natalie Knight, finansdirektør i Arla, i pressemeddelelsen.

Også på indtjeningssiden har sidste år budt på fremgang for mejerikoncernen.

Den såkaldte Arla-indtjening, der måler den værdi, som Arla skaber per kilo mælk fra landmandsejerne, er i gennemsnit steget til 36,6 eurocent. Det er en forbedring på én procent i forhold til året før.

81 kommentarer
Vis kommentarer