Rejsemægleren: Vi har ikke gjort det godt nok

Selv om flere ting ifølge direktøren for Rejsemæglere er forløbet efter planen, er der også mere, han gerne ville gøre om

Selv om flere ting ifølge direktøren for Rejsemæglere er forløbet efter planen, er der også mere, han gerne ville gøre om. (Foto: Per Rasmussen)
Selv om flere ting ifølge direktøren for Rejsemæglere er forløbet efter planen, er der også mere, han gerne ville gøre om. (Foto: Per Rasmussen)

Flere tusinde unge valfartede i sidste uge til den tjekkiske hovedstad, Prag, for at feste igennem. Ikke alt på turen gik dog, som de unge havde forventet.

Efter en uge med store forsinkelser, klager over manglende informationer, et tilfælde af overtrædelse af kørehviletidsbestemmelserne og en forulykket bus, er der da også flere ting, Rejsemæglerens direktør, Kristian Aksel Nielsen, gerne ville have gjort anderledes.

Er de her ture gået, som du havde forventet?
- Arrangementet har været delt op i flere dele. Noget er gået godt, andet er ikke. Vi har fået folk af sted og ind på hotellerne og også afholdt de arrangementer, vi skulle. Men der har været alt for store forsinkelser, og det er vi kede af, siger Kristian Aksel Nielsen og tilføjer:

- Hvis der er nogle af de rejsende, der har den opfattelse, at det ikke fungerede optimalt, er det, vi har gjort, heller ikke godt nok.

Læs også:

Se også: Rejsemæglerbus tilbageholdt: Politiet kørte teenagepiger til toget

Hvad ville I gerne have gjort anderledes?
- Der er en del, vi gerne ville gøre om. Og det gør vi også i denne uge. For eksempel har vi sørget for, at alle chaufførerne i busserne er danske, og vi har gennemgået diverse informationer med hotellerne, så de også ved, hvordan de kan få fat i os. Samtidig har vi en god dialog med ambassaden og politiet, og vi har også taget en snak med guiderne omkring det, der er sket.

Flere unge måtte vente i over 12 timer på at komme af sted. Hvad gik galt i forhold til de mange og lange forsinkelser?
- Det busselskab, der skulle køre busserne derned, måtte vi afbryde samarbejdet med 10 dage før afrejse. Selv om de havde fået alle de oplysninger, der var nødvendige for kørslen, kunne de hverken bekræfte afrejsetidspunkt eller sted. Så kort tid inden var det svært at finde en anden løsning, siger Kristian Aksel Nielsen.

Læs også:

Se også: Elever venter flere timer på bus i bidende kulde

Flere af de unge fortæller, at de var blevet lovet danske chauffører og guider i busserne. Var det for at spare penge, at det i stedet var østeuropæere, der kørte busserne?
- Det handler bestemt ikke om at spare penge. Det har tværtimod været 15 procent dyrere med denne løsning.

Er det sidste gang, I arrangerer den slags ture?
- Det kan jeg ikke udtale mig om. Vi skal først evaluere det her forløb, før vi tager den beslutning.

Er det kommet bag på dig, hvad det kræver at sende unge af sted på den måde?
- Vi har lavet den slags rejser gennem flere år, og jeg opfatter det ikke som mere krævende. Men det er klart, at der ligger et andet ansvar, når de er så unge, som de er, siger Kristian Aksel Nielsen.

Læs også:

Se også: Panik og tåregas: Danske unge flygtede fra diskotek i nat

0 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere