Rekordelendig kundetilfredshed med Danske Bank

Opbakningen til Danske Bank fra deres kunder er på et rekordlavt niveau

Danske Bank scorer rekord i kundeutilfredshed i ny Voxmeter-undersøgelse (Foto: Jens Dresling)
Danske Bank scorer rekord i kundeutilfredshed i ny Voxmeter-undersøgelse (Foto: Jens Dresling)

En massiv kritik fra alverdens fronter rettet mod Danske Bank de seneste måneder begynder nu at få konsekvenser for den udskældte bank:

Kundernes utilfredshed med banken er så elendig, at det ligefrem er rekord, og det kan ses på antallet af kunder, der skifter væk fra banken, skriver epn.dk.

Det viser den nyeste måling fra bureauet Voxmeter, der hver uge spørger 1.000 kunder om deres syn på deres primære kunder.

- Ja, vi har aldrig før set så dårlig en score – uanset hvilken branche vi taler om. Hvis Danske Bank var en virksomhed i en sektor med større kundemobilitet, ville den derfor ikke overleve særlig længe. Så alvorligt er det, siger Christian Stjer, som er adm. direktør i Voxmeter til epn.dk

På en score ud af 11.000 mulige modtager Danske Bank kun 4.649 point, når kunderne vurderer dem.

Til sammenligning får de bedste tre banker i gennemsnit 6.656 point fra deres kunder.

- Alle vil helst være en del af en succes. I øjeblikket bliver Danske Bank betragtet af omverdenen som en fiasko, og det kan være alvorligt på sigt. Normalt er man nemlig ret trofast over for sin bank, men kunder – også de gode – bliver lettere at flytte pga. Danske Banks dårlige image, siger Jess Myrthu, adm. direktør i Jøp, Ove & Myrthu, der er mangeårig kommunikationsrådgiver for finansielle virksomheder.

0 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere