DSB nægtede hørehæmmet hjemrejse - trods billet

DSB nægtede 18-årig, hørehæmmet dreng at komme hjem til sin efterskole, selv om han havde købt billet hele to gange

Oscar Riis Jensen har nu fået en undskyldning og en ny billet af DSB. (Fotocollage: Anders Brohus/Privatfoto)
Oscar Riis Jensen har nu fået en undskyldning og en ny billet af DSB. (Fotocollage: Anders Brohus/Privatfoto)

Så er den gal med DSB's kundeservice igen-igen.

En hørehæmmet, 18-årig dreng, der var hjemme på familiebesøg i Lyngby nord for København, kunne lørdag eftermiddags ikke få lov af DSB til at rejse tilbage over Storebælt til sin efterskole i Århus - det til trods for, at han rent faktisk havde købt og betalt billet hele to gange.

Troeligt købte Oscar Riis Jensen nemlig en billet via DSB's mobil-app på sin smartphone. Men selv om betalingen på 269 kroner smertefrit gik igennem, modtog den unge dreng, der lige har haft fødselsdag, ingen billet.

Læs også: IC4 hænger stadig i bremsen

Han forsøgte derfor igen at købe en billet via app'en, hvilket kun resulterede i fuldstændigt det samme; Betalingen gik igennem, men billetten manglede.

Derpå kontaktede han sin far, Peter Ole Jensen.

- Jeg tog det til at starte med meget stille og roligt og bad ham om at købe en manuel billet på stationen. Men fordi de havde trukket to gange 269 kroner på hans kort, havde han ikke flere penge på sin konto. Og derfor kunne han altså ikke få en billet i kiosken, fortæller den vrede far og fortsætter:

- Og da jeg så ringer til kundeservice for at få redt trådene ud, siger de bare, at pengene først kan blive tilbageført i næste uge, og at de ikke kan hjælpe med at udstede en billet til ham - det til trods for, de rent faktisk indrømmer, at de har lavet en fejl, og at de har hævet penge fra ham to gange.

Læs også: Lokofører glemte at standse

- Det er jo fuldstændig grotesk, at de tager hans penge to gange, og så efterfølgende nægter at give ham en billet.

Hos DSB Kommunikation er man kede af episoden, og derfor har man nu taget kontakt til drengens far.

- Ja, vi har ringet og beklaget episoden dybt. Det er selvfølgelig ikke godt nok. Drengen har nu fået en ny billet, så han kan komme hjem, fortæller DSB's kundecenterchef, Torben Nielsen, til ekstrabladet.dk.

- Men hvordan kan det være, at det først er når ekstrabladet.dk ringer, at der kommer orden i tingene?

- Det kan jeg også kun beklage. Vores kundeservice burde selvfølgelig have udvist mere forståelse i denne her sag. Men det vigtigste er, at drengen nu kan komme hjem. Vi er selvfølgelig rigtig kede af sådan en sag som denne her, lyder der videre fra kundecenterchefen.

Har du været ude for en lignende episode - enten i DSB eller i forbindelse med en anden virksomhed - så giv os et tip på sms/mms 1224 (alm. telefontakst) eller på mail: 1224@eb.dk.

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Hent flere