Ekspert: Mærsk varsler gamle boller på ny suppe

I en dyr reklamefilm optræder selveste den gamle hr. Møller med et budskab om rettidig omhu

Det har en kraftig symbolværdi, at 98-årige Mærsk Mc-Kinney Møller selv optræder i en 12 millioner kroner dyr PR-film, som A.P. Møller Mærsk netop har fået lavet. Men der er ikke meget nyt under solen.

'We are Maersk' varer 12 minutter og er lavet i samarbejde med filminstruktøren Christoffer Boe.

I filmen kan man se hr. Møller med en løftet pegefinger forklare, hvad han mener med 'rettidig omhu'.

Se også: Pirat-kamp koster Mærsk dyrt LÆS OGSÅ: Pirat-kamp koster Mærsk dyrt

- Filmen har en klassisk tone, som er typisk for A.P. Møller-Maersk. Mantraet 'vi gør det svære, og du får det let' går igen i filmen, og det er der på den måde ikke meget nyt over den, forklarer professor Mogens Bjerre, som beskæftiger sig med reklamer på CBS.

Gamle boller på ny suppe
Formålet med filmen er blandt andet at profilere Mærsk over for fremtidige medarbejdere, men sender også et stærkt signal om, at virksomheden har en stærk selvforståelse. Mogens Bjerre vurderer derfor, at der ikke er tale om, at filmen bærer et signal om, at A.P. Møller-Maersk sætter nye boller på suppen

- At den gamle hr. Møller medvirker i filmen har en kraftig symbolværdi. Der er ikke mange uden for Danmark, der ved, hvem han er, men han er et stærkt symbol på værdier, som altid har præget virksomheden, fortæller Mogens Bjerre.

Ud over den gamle hr. Møller lægger Hollywood-stjernen John Hurst stemme til filmen.

Du kan se hr. Møller optræde i reklamen i tv-indslaget over artiklen. Hele filmen kan ses ved at klikke her.

0 kommentarer
Vis kommentarer