Ingen rabatkuponer hos COOP

Virksomheden COOP, der ejer supermarkederne SuperBrugsen, Fakta og Kvickly, afviser at bruge rabatkuponer i deres butikker

Kunderne i Kvickly, Fakta og SuperBrusen skal ikke regne med at se rabatkuponer i butikkernes kataloger. (Foto:COOP)
Kunderne i Kvickly, Fakta og SuperBrusen skal ikke regne med at se rabatkuponer i butikkernes kataloger. (Foto:COOP)

En afgørelse fra EU-Domstolen har fastslået, at det forbud, som vi har haft mod rabatkuponer siden 1994 i Danmark, skal ophæves.

Men 'gaven' bliver ikke modtaget med kyshånd over alt i den danske butiksverden.

Virksomheden bag SuperBrugsen, Fakta og Kvickly, COOP, meddeler nu, at man ikke ønsker at gøre brug af muligheden for at indføre rabatkuponer.

- Der kommer ikke kuponer inden for dørene hos os. De gavner kun de multinationale mærkevaregiganter, siger Jens Juul Nielsen, der er informationsdirektør i Coop, til DR Nyheder.

Nestlé er positive
Men ikke alle afviser at bruge rabatkuponer i fremtiden. I den danske afdeling af den internationale fødevaregigant Nestlé ser man positivt på de nye muligheder.

- Det kan give nye muligheder for at sikre prøvekøb på en meget effektiv måde. Hvis vi vil ramme et yngre segment med en ny type kaffe, kan vi for eksempel dele rabatkuponer ud på kollegier, siger Lars Smidt, der er kommerciel direktør i fødevaregiganten Nestlés danske afdeling, til Politiken.

I Dansk Supermarked, der har butikkerne Netto, Føtex og Bilka under sig, har man endnu ikke besluttet, om man ønsker at gøre brug af rabatkuponer. Det skriver Ritzau.

0 kommentarer
Vis kommentarer