Tyske turister er klar til at klage på forhånd

En rundspørge blandt tyske turister afslører, at mange vil klage, før de overhovedet er begyndt på ferien

Over tre procent af tyske turister indrømmer, at de allerede har besluttet sig for at klage over deres ferie og kræve penge tilbage, inden de har forladt hjemmet.

En rundspørge blandt 1000 tyske turister, som er blevet gennemført af online rejsehjemmesiden ab-in-den-urlaub.de viser, at 3,3 procent indrømmer, at de med fuldt overlæg søger efter fejl og mangler, mens de er på ferie, med henblik på at kunne klage.

Grunden til denne adfærd er finansiel, siger 83 procent af de faste klagere, som er ude på at få bragt prisen i bund ved at få hel eller delvis kompensation fra hoteller eller rejsebureauer.

Næsten 69 procent siger, at de også klager i håb om at blive opgraderet, så de får et bedre hotelværelse. Det svarer til, at 1,2 millioner af de tyske rejsende på forhånd har planlagt at klage for at få et bedre værelse, viser undersøgelsen.

Som en følge deraf får de måske havudsigt eller en suite, hvilket kan svare til flere hundrede euro for hver person i løbet af en uge.

En fjerdedel af de adspurgte siger, at de har andre motiver, som for eksempel kan være tidligere sager, der giver dem lyst til at tage hævn på et rejseselskab.

I tal betyder det, at 1,75 millioner planlægger at klage under deres ophold, viser undersøgelserne på hjemmesiden, som har op mod fem millioner brugere hver måned og derfor må siges at være repræsentativ.

Tyskerne hører til de mest rejsende i verden, og alene i 2012 rejste 53 millioner på ferie i eller uden for Tyskland.

Undersøgelsen, der giver et sjældent indblik i en del turisters moral, viser, at mange er meget fleksible i forhold til, hvad de klager over og beslutter det spontant ved ankomsten til deres feriested.

0 kommentarer
Vis kommentarer