Nyt dameblad til den kræsne terrorist

Skønhedstips og bombemanualer er opskriften på et nyt glittet magasin til kvindelige al-Qaeda-sympatisører

Overskrifter som 'Mød en Jihad-kvinde' og 'Sider fra en kvindelige jihadists pen' pryder forsiden ved siden af en lilla AK47. (Foto: Al-Shamikha)
Overskrifter som 'Mød en Jihad-kvinde' og 'Sider fra en kvindelige jihadists pen' pryder forsiden ved siden af en lilla AK47. (Foto: Al-Shamikha)

Artikler om ansigtsmasker med honning optræder ved siden af interviews med martyrers enker i et nyt magasin. Gode råd om, hvordan man møder en mand (der er mujahedin) står sammen med en vejledning i selvmordsaktioner.

Målgruppen for det 31 sider lange glittede magasin er kvindelige Jihad-sympatisører.

Læs magasinet her

Ifølge den engelske avis The Independent står al-Qaedas medietropper bag lanceringeringen af 'al-Shamikha.'

Læs også: Al-Qaeda truer Danmark: Dræbermaskine på Strøget

'Islams kvinder har brug for at kende sandheden om deres religion og om kampen og dens dimensionser samt, hvad der er forventes af dem,' skriver magasinets redaktører i lederen.

Læs også: Tre danskere på al-Qaedas dødsliste

Det er ikke først gang, at terror-organisationen bruger grundigt layoutede magasiner i propagandakrigen.

Sidste sommer blev det engelsksprogede 'Inspire' lanceret komplet med dødsliste og 'Sådan laver du en bombe i din mors køkken'.