TDC-formand: vi ville have en anden profil

Jens Alder har gjort det godt som topchef, men nu er tiden inde til en mere kommerciel profil, lyder forklaringen fra TDCs formand til chefskiftet

Valget af en ny koncernchef i TDC skyldes ikke, at man har været utilfreds med den hidtidige topchef Jens Alders indsats. Men koncernen er klar til at skifte til et nyt gear - og det kræver en anden profil på chefposten. Sådan forklarer bestyrelsesformand Vagn Sørensen det overraskende chefskifte i telekoncernen.

Ifølge Vagn Sørensen skal den hidtidige fokus på effektiviseringer og bedre processer fastholdes - men samtidig skal man skabe et skarpere fokus på kunder og marked.

- Det vi specielt har kigget efter til den nye profil har været kommercielle færdigheder: evnen til at skabe fokus på salg og marketing og evnen til at tage kundens udgangspunkt, siger Vagn Sørensen til Ritzau.

- Jens Alder har gjort det rigtig godt, hvilket også bevises af tallene. Vi har haft gode resultater på det seneste. Nu ønsker vi at holde fast i den platform, som Jens har skabt, og samtidig skærpe fokus på marked og kunder, siger Vagn Sørensen.

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Hent flere