Firmaer dropper julegaver

Flere danske virksomheder er holdt op med at sende julehilsner til forretningsforbindelser og medarbejdere. Pengene bliver i stedet brugt på velgørenhed

Vin til samarbejdspartnere, chokolade til medarbejderne og julekort til kunderne. Danske virksomheder har pengepungen fremme, når de skal forkæle deres forbindelser i julemåneden. Men stadig flere vælger at bruge pengene på velgørenhed i stedet. Det mærker man tydeligt hos Red Barnet.

- Vi ser en stigende tendens til, at virksomheder helt dropper deres julehilsner. I stedet for at sende alle de her evindelige julekort eller flasker vin til underleverandører og gode samarbejdspartnere, så støtter man humanitære formål, siger kommunikationschef Mogens Damgaard, Red Barnet.

I år er det eksempelvis sidste gang, Carlsberg sender en kasse juleøl til forretningsforbindelser.

- Vi synes, at tiden er ved at løbe fra de julegaver. Der er mere fokus på velgørenhed i øjeblikket, og pengene vil gøre større gavn et andet sted, siger kommunikationschef Jens Bekke.

Carlsberg har endnu ikke taget stilling til, hvem der skal modtage pengene.

0 kommentarer
Vis kommentarer