Et danske reklamefirma gjorde lidt af en fidus, da de fandt et Dannebrog i Coca-Cola's logo. Fundet blev gjort ved at lave et udsnit af det verdenskendte logo, som så udformer et dansk flag.
Det har udmøntet sig i en reklamefilm, hvor Coca-Cola ikke er bleg for at slå mønt på Danmarks status som verdens lykkeligste land.
- Hvad hvis vi kunne tage dette fund og lade Coca-Cola og danskerne sprede lykke sammen, spørger en kvindelig stemme i reklamefilmen, der er lavet af det danske reklamebureau McCann Copenhagen.
Det var McCann Copenhagen, der opdagede det lille, skjulte Dannebrog i logoet.
- Det var jo os, der pitchede idéen til Coca-Cola, og det tog dem ikke mere end 10 sekunder at sige ja. Det var vi selvfølgelig rigtig glade for, siger kreativ direktør i McCann Copenhagen Mads Ohrt til nyhedsbrevet Markedsføring, ifølge tv2.dk.
Det danske reklamebureaus reklamefilm er hurtigt blevet populær på nettet og i medierne - og er såmænd også nomireret til en pris til VM for reklamer, der foregår i Cannes i denne uge.
Reklamefilmen er lavet i Københavns Lufthavn, hvor ventende danskere kan tage et Dannebrogsflag fra en Coca Cola-automat og på den måde sprede lykke blandt flypassagerer, der ankommer til den danske hovedstad.
Se hele reklamen i tv-indslaget over artiklen