Udskældt blomsterhandler: Man kan ikke forvente alverden for 20 kroner

'Blomster Bjarne' svarer på kritik af hans forretning på Facebook

Har du eksempler på dårligt serviceniveau i Danmark? Skriv til os på 1224@eb.dk eller SMS til 1224 (Koster alm. SMS-takst) - eller debater under artiklen.

Ekstra Bladet bliver venligt modtaget tirsdag formiddag, da vi træder ind i Bremerholm Blomster, der ligger ved Strøget i den eksklusive del af København. Udenfor har vi lige overhørt to damer, der har i hvert fald ikke har tænkt sig at købe deres tulipaner i sådan en 'lortebiks' efter, de har læst et indlæg på Facebook, der kritiserer butikkens serviceniveau.

Læs indlægger her:

Se også: Kendisser boykotter blomsterhandler

Ejeren, der er bedst kendt som 'Blomster Bjarne', siger til Ekstra Bladet, at han er ked af den hårde medfart, hans butik har fået på Facebook.

- Det gør selvfølgelig indtryk, og jeg ville da ønske, at jeg ikke var blevet blandet ind i sådan en historie. Det er jo ødelæggende for min forretning. Men man kan altså ikke forvente at få en fantastisk service, når man går herfra med en buket blomster til 20 kroner. Vores koncept er, at vi sælger billige blomster til folk i København. Og vores ansatte siger pænt goddag og modtager penge fra kunderne. Men vi har simpelthen ikke tid til mere. Vil man have fantastisk service, må man gå et andet sted hen. Der er masser af andre butikker i København, der leverer det.

- Hvordan er jeres politik omkring indpakning? Hvorfor kunne den ældre mand, der er tale om, ikke få et stykke papir til sin blomst.

- Blomsten var pakket ind i cellofan, så han fik en bærepose i stedet for. Sådan er det og jeg er sikker på, at manden gik tilfreds herfra. Vi vikler blomster ind i papir, når der ikke er papir på i forvejen. Og hvis man vil købe papir, kan man gå ind i Magasin, der ligger lige ved siden af, siger 'Blomster Bjarne' og vil gerne understrege.

- Man kan altså ikke forvente alverden, hvis man køber en buket blomster til 20 eller ti kroner. Grunden til at vi kan sælge blomster så billigt er, at vi betjener vores kunder ekstremt effektivt og ikke bruger unødige penge på 'tilbehør'.

- Så du vil ikke opfordre dine ansatte til at yde en bedre service i fremtiden?

- Nej. Det er der ingen grund til. Jeg kender mine ansatte og ved, at de leverer den service, som er indenfor butikkens koncept. Og det er en udmærket service.

"Blomster Bjarne" har også butikker på Østerbro, I Hellerup samt ved stormagasinet Illum i København.

kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Peter Roelsgaard
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen