Restauratør til familie: Tyveknægte og sigøjnere

En strid om en børnebuffet udviklede sig til Facebook til en bitter strid på barske ord

Oyisi Sushi er restauranten, hvor Ole følte sig dårligt behandlet (Foto: Linda Johansen)
Oyisi Sushi er restauranten, hvor Ole følte sig dårligt behandlet (Foto: Linda Johansen)

Når temperamentet koger, ryger der ofte en finke af panden, som vi ved nærmere eftertanke, ikke helt kan stå inde for.

Det er i hvert fald, hvad der skete for en restauratør fra Amager, da én af hans gæster efter et besøg kun gav ham én stjerne på Facebook.

- Fint at bedømme vores restaurant med én stjerne, fordi du og din sigøjner-familie bliver opdaget i at stjæle... Men nu ved hele verden, at I er nogle tyveknægte...

Sådan skrev Tommy Chen, der ejer og driver Oyisi Running Sushi i Holmbladsgade, til sin gæst.

Senere undskyldte han sin kommentar i samme kommentartråd, men da var en lang debat på restaurantens hjemmeside allerede eksploderet. Tommy Chen har derfor midlertidig lukket restaurantens Facebook-side.

Sagen er endnu en i rækken af opgør mellem restauratører og gæster. Ekstra Bladet kunne tidligere på ugen fortælle historien om en ung kvinde, der fik et brokgebyr på 50 kroner under et cafébesøg.

Se også: Fik brok-gebyr på 50 kr. på restaurant



Her ses samtalen, hvor Tommy Chen langer ud efter sin gæst på Facebook. Samtalen er nu slettet fra Facebook.
Her ses samtalen, hvor Tommy Chen langer ud efter sin gæst på Facebook. Samtalen er nu slettet fra Facebook.


Strid om buffet og bønne
Årsagen til at restauratørens vrede var uenighed om, hvorvidt gæsten - som vi her kalder Ole - og hans familie, forsøgte at snyde sig til en gratis buffet til Oles to-årige nevø.

Ekstra Bladet har talt med begge parter.

De er enige om, at selskabets fire voksne kom ind på restauranten i selskab med den lille dreng. Alle fire voksne bestilte adgang til restaurantens buffet og begyndte at forsyne sig.

Men her hører enigheden op.

Restauratøren hævder, at gæsterne ikke havde bestilt adgang til buffeten for den lille dreng, som ikke desto mindre forsynede sig ligeledes fra den.

Derfor forlangte Tommy Chen, der selv befandt sig i restauranten, at selskabet betalte for buffet til nevøen.

En bønne
Sushi-gæsten Ole fastholder derimod, at hans nevø kun spiste en enkelt bønne, mens han ventede på noget andet mad.

Derfor fandt han det urimeligt, at restauranten forlangte betaling for en hel buffet til drengen.

Ole, som var på Oyisi sammen med sin nevø, kæreste, søster og svoger, ønsker ikke 'at piske sagen op', da han mener, at den meget negative omtale af Oyisi på Facebook rækker.

- Jeg har aldrig ønsket ikke noget dårligt for restauranten, men jeg oplevede at få en meget firkantet betjening. Det vurderede jeg, de kun fortjente én stjerne for. Det må en restaurant kunne tåle, siger han.

Ole understreger endvidere, at han betalte den regning, han blev præsenteret for, inklusive én buffet til nevøen sådan som Oyisis personale forlangte.

Om tilsviningen på Facebook siger han:

- Jeg synes egentlig mest, det er synd for sigøjnerne, at de bliver brugt som bandeord, påpeger han.

Tyveknægte
Tommy Chen fortryder altså i dag sin sprogbrug på Facebook, men han fastholder, at Ole og hans familie forsøgte at snyde ham.

- Vi oplever desværre ofte, at folk forsøger at snyde med buffeten. Så jeg vil fastholde, at de var nogle tyveknægte. Sigøjner er for mig ikke et bandeord, men jeg fortryder, at jeg brugte det. Det ville jeg ikke gøre en anden gang, siger han.

Ekstra Bladet kender Oles fulde identitet.

1 af 2 Oyisi Sushi er restauranten, hvor Ole følte sig dårligt behandlet (Foto: Linda Johansen)
2 af 2 Oyisi Sushi er restauranten, hvor Ole følte sig dårligt behandlet (Foto: Linda Johansen)
0 kommentarer
Vis kommentarer