På 14 dage: Så mange kunder har Danske Bank mistet

Danske Bank har mistet kunder, siden de for nogle uger siden lancerede deres nye kundeprogram, der betød abonnementsbetaling for en masse

Danske Bank har mistet 3800 kunder på fjorten dage efter lanceringen af deres nye kundeprogram. (Foto: Mik Eskestad)
Danske Bank har mistet 3800 kunder på fjorten dage efter lanceringen af deres nye kundeprogram. (Foto: Mik Eskestad)

Danske Banks nye kundeprogram, der betød, at de mindre kunder skulle betale for at være i banken, har virkelig fået på puklen af utilfredse kunder i de seneste uger.

Massevis af kunder har på diverse medier bekendtgjort deres stop i banken, og nu er de første tal på kundeafgangen blevet offentliggjort.

Læs også:

Samfund - 7. feb. 2013 - kl. 12:33 1922904TV: Danske Bank pynter på kundeflugt

Ifølge bankens egne tal har 3800 kunder på fjorten dage forladt Danske Bank, efter det udskældte kundeprogram blev lanceret.

Det fortalte direktør for privatsegmentet i Danske Bank Tonny Thierry Andersen i forbindelse med præsentationen af deres årsregnskab.

- Vi kan godt blive enige om, at vores kundeprogram har fået en hård fødsel, lagde han ud med.

- Men der er samtidig knap en kvart million kunder, der aktivt har tilmeldt sig kundeprogrammet, og det er over vores interne målsætning, så det er en god start, sagde han.

Den kvarte million skal tages ud af en samlet mængde på to millioner kunder, der i realiteten er tvunget til at tilmelde sig kundeprogrammet.

Læs også:

Se også: Kolde Eivind forsvarer lønforhøjelser

- Tallene her viser, at vi er på rette vej, når kunderne bliver præsenteret for programmet på nuanceret og informativ vis, siger han.

Banken har fået meget kritik for den måde, de har kommunikeret den nye abonnementsbetaling ud til deres kunder.

- Vi lærer selvfølgelig af de reaktioner, der har været.

- Men vi har også to millioner kunder, og det er urealistisk at tro, at vi kan skrive til alle i løbet af få dage, forsvarede han.

Ifølge Tonny Thierry Andersen er de skiftende kunder dem med mindre engagementer i banken, og dermed dem der ville blive ramt af de nye gebyrer.

- Langt størstedelen af dem er de kunder, der typisk har en lille økonomi hos os og en primær bank et andet sted, sagde han.

0 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere