Familie strandet i London: 'Ikke godt nok, SAS!'

SAS har aflyst fly fra London til København uden nærmere forklaring. Kim og familien er strandet på hotel langt uden for London i to dage

Kim Vormsby og familien er skuffede over, at SAS ikke giver mere information, når selskabet aflyser deres afgange. (Privatfoto)
Kim Vormsby og familien er skuffede over, at SAS ikke giver mere information, når selskabet aflyser deres afgange. (Privatfoto)

Kim Vormsby, 60, har sammen med konen Brigitte og sønnen Mathias lige haft nogle dages ferie i den engelske hovedstad, London.

Da de skulle med flyveren fra Heathrow- lufthavnen i London til København lørdag klokken 17.00 ventede der en ikke særlig velkommen overraskelse.

- Vi havde checket ind og stod og ventede på, at vi skulle af sted. En time før afgang får vi at vide på informationsskærmene, at afgangen er aflyst. Vi får ikke nogen videre forklaring på, hvorfor, fortæller Kim Vormsby.

Familien blev tilbudt en afgang to dage senere - på mandag klokken 17.00. 

 - Vi synes absolut ikke godt om det her. Det er ikke godt nok, SAS!, siger Kim Vormsby. 

Intet SAS-personale
Der var ikke noget SAS-personale på stedet til at hjælpe Kim og familien, så de måtte selv henvende sig til noget personale fra Star Alliance, som SAS er en del af, for at få deres bagage.

Det var også dem, der gav familien nogle billetter til en bus, som skulle køre dem til lufthavns-hotellet Holiday Inn, der ligger cirka 27 kilometer uden for det centrale London.  

- Der var en folkevandring hen mod informationsskrankerne, fordi folk havde brug for at vide, hvad de skulle gøre. Der var ingen information fra SAS overhovedet, og vi fik ingen hjælp til af få vores bagage tilbage, vi skulle selv gøre alt. 

- Det er ret kedeligt herude, man kan jo ikke bare tage en tur ind til London, hvis man har brug for det, siger Kim Vormsby om hotellet. Han er dog mest frustreret over mængden af information fra flyselskabet SAS, eller manglen på samme.

Ingen information
Familien har efter aflysningen kun modtaget en SMS fra SAS om, at de var ombooket. Den fik de cirka to timer efter aflysningen.

Kort før middag i dag, søndag, har Kim Vormsby for første gang været i kontakt med SAS, efter han selv har henvendt sig til kundeservice i København for at finde ud af, hvorfor flyet fra London til København var aflyst i går, lørdag.

Det tog over en halv time at komme igennem til SAS kundeservice.

- Vi fik at vide, at flyet var aflyst på grund af tekniske problemer, og at de ikke havde nogen mulighed for at ombooke til et tidligere fly forklarer Kim Vormsby.

Kan ikke arbejde

- Det betyder for mig, at jeg ikke kan komme på arbejde mandag. Jeg har talt med flere andre rejsende, der har langtidsparkering i lufthavnen, og den her udsættelse vil forøge deres omkostninger betydeligt, siger Kim Vormsby, der undrer sig over, hvorfor SAS ikke har tilbudt muligheden for, at familien kan rejse hjem med et andet flyselskab.

SAS bekræfter dog over for Ekstra Bladet, at man søger nye afgange blandt alle partnerne i samarbejdet IATA.

- Det er en speciel afslutning på ferien. Jeg rejser en del i forretnings-øjemed, og jeg har aldrig oplevet noget lignende. Der er ingen service eller information fra SAS side, overhovedet, og det er vi ret irriterede over, siger Kim Vormsby.

- På hotellet får vi kun buffet-mad og vand. Når man skal være ude for lands lov og ret så længe, kunne man godt bruge noget andet at drikke end bare vand, fortsætter han. 

Kim Vormsby arbejder til daglig som forbundssekretær i Serviceforbundet, der organiserer kabinepersonale, piloter og andet lufthavnspersonale for de danske flyselskaber. Dog ikke for SAS.

0 kommentarer
Vis kommentarer