Michael Søgaard forsøgte lørdag aften at leje filmen 'Flaskepost fra P' på blockbuster.dk, men grundet en serverfejl var det ikke muligt at se filmen. Alligevel endte han med at betale filmens lejepris tre gange.
Han er langt fra den eneste, der oplevede det problem. På blockbuster.dk's facebookside skriver mange brugere, at de i weekenden ikke kunne se de film, de ønskede, men at de alligevel kan se på deres konto, at de har betalt det samme beløb adskillige gange. Bjarne Jensen skriver, at han er blevet trukket hele 12 gange for én film.
Helt så galt gik det ikke for Michael Søgaard, som dog er frustreret over, at Blockbuster ikke giver et svar på, hvad de har tænkt sig at gøre ved problemet.
- Vi har ikke fået nogen personlig henvendelse af nogen art, siger Michael Søgaard.
- Når man ikke får nogen respons, når man betaler, så prøver man jo igen. Vi prøvede mange gange, uden at der skete noget, og så på et tidspunkt, stod der serverfejl, siger Michael Søgaard.
De sidste par dage har Blockbuster modtaget utallige klager på deres facebookside fra brugere, der har betalt for meget for deres filmleje, og flere af brugerne kunne endda ikke se filmen.
Blockbuster har givet brugerne et standard-svar.
Ikke godt nok
Michael Søgaard er dog langt fra tilfreds med Blockbusters svar. Han har nu ventet mere end 24 timer, siden han udfyldte kontaktformularen, men han har stadigvæk ikke modtaget noget svar. Blockbuster giver ikke brugerne mulighed for at henvende sig telefonisk.
- Jeg vil have pengene tilbage på min konto. Ellers har jeg foreslået, at de kan give mig et tilgodehavende på tre film og så en ekstra film for ulejligheden. Jeg vil bare have noget respons nu, jeg gider ikke vente på et svar. De skal reagere hurtigt på henvendelser efter den her slags fejl, hvis vi skal have tillid til deres virksomhed, siger Michael Søgaard.
Brugerne får svar
Blockbuster har svaret Ekstra Bladet på mail.
- Vi er opmærksomme på, at vi har haft en fejl lørdag aften. Vi har identificeret omfanget, og meget få kunder er ramt, fortæller Casper Hald, der er direktør i Blockbuster uden dog at fortælle, hvor mange det drejer sig om.
- Vi er ved at skrive til de ramte kunder lige nu, hvor vi forklarer fejlen, og at vi tilbagefører pengene til dem. Vi beklager besværet for kunderne og sender en gratis film-voucher med som en undskyldning for weekendens bøvl, skriver Casper Hald.