Bryllupsrejse i græsk feriehelvede: Fik stjålet smykker og måtte forlade hotel

Det nygifte par Kathrine og Martin fik en forfærdelig start på ferien på Kreta. Nu klandrer de rejsebureauet Apollo for dårlig service

Kathrine Bækkel og Martin Lykkebæk kort før de fik stjålet bryllupssmykker for mere end 15.000 kroner (Privatfoto)
Kathrine Bækkel og Martin Lykkebæk kort før de fik stjålet bryllupssmykker for mere end 15.000 kroner (Privatfoto)

Det skulle have været starten på en uge i paradis for det nygifte par Martin Lykkebæk og Katrine Bækkel.

Parret havde gennem rejsebureauet Apollo booket en ferie til den græske ferieø Kreta i flugten fra den jammerlige danske sommer. Men kort efter parret i går var ankommet til hotellet i byen Agia Marina startede mareridtet.

Hotelværelset var ikke gjort ordentligt rent. I kummen lå der efterladenskaber fra de tidligere besøgende og på badeværelses gulvet lå en masse sorte hår.

Derfor klagede det unge par til receptionen, der lovede at bringe værelset i orden. Imens blev parret opfordret til at tage en tur på stranden og efterlod bagagen på værelset.

 

- Da vi kom tilbage var vores bagage brudt op og en diamant vielsesring, en diamant forlovelsesring samt en morgengave fra brylluppet i form af en halskæde var blevet stjålet. Inden vi var taget af sted på stranden havde vi sikret os at døre og vinduer var forsvarligt lukkede og kufferterne var låst af.

Parret konfronterede derfor hotelmanageren.

- Hotelmanageren opførte sig truende. Vi gav udtryk for, at det kun kunne være nogen fra hotellet der havde adgang til værelset for hverken døre eller vinduer var brudt op. Det blev han sur over og sagde, vi kun var ude på ballade og smed os ud af hotellet, siger Martin Lykkebæk, der til dagligt er politimand.

Hotel løs fra torsdag
De nygifte forsøgte herefter at få hjælp fra Apollos guider, men her var der ikke meget hjælp at hente.

- Vi stod der uden hotel og uden vores, for os, uvurderlige smykker. Den eneste hjælp vi kunne få, var en retning til nærmeste politistation og merpriserne på de hoteller, vi kunne vælge imellem at flytte over på resten af ugen, lyder det dagen derpå fra Martin Lykkebæk.

Han har forsøgt at forhandle med Apollo om, at parret ikke skulle betale yderligere for at skifte hotel.

- Det var meningen, vi skulle ned at slappe af, men indbruddet, hotelflytningen og slåskampen med Apollo betyder, at vi nu har mere lyst til at tage hjem end at blive. Der er ikke meget for os hernede, når vi skal kæmpe både med Apollo og når vi har mistet noget så dyrebart.

Kathrine Bækkel og Martin Lykkebæk. (Privatfoto)
Kathrine Bækkel og Martin Lykkebæk. (Privatfoto)

- Det virker som om, vi bare er en ekstra udgift for dem. Der er ikke meget service. De har kun stillet tre løsninger op, men lige meget hvad vi vælger, kommer det til at koste os utroligt meget ekstra og vi har allerede mistet smykker for 15.000 kroner, siger Martin Lykkebæk, der havde håbet, at når han bestilte rejsen gennem et rejsebureau ville der være ekstra service, når uheldet var ude.

Parret har nægtet at betale ekstra for et nyt hotelværelse. I stedet har Apollo stillet et andet værelse til rådighed uden merbetaling. Værelset er dog kun booket til torsdag og herefter ved parret ikke, hvad der skal ske.

- Der har været meget uvished. Man sidder i Grækenland og kan ikke gøre noget. Det var meningen, vi skulle ned og slappe af, men lige nu ville jeg egentlig bare ønske, vi kunne tage et fly hjem igen, siger Kathrine Lykkebæk.

APOLLO: VI ER KEDE AF SITUATIONEN
Hos rejsebureauet Apollo er man ked af, at det unge, nygifte par har haft en uheldig start på ferien, men er ikke enig i hele udlægningen af situationen:

- Ifølge mine kollegaer på Kreta var det parret selv, der ønskede at flytte hotel ovenpå indbruddet. Vi oplever ikke, at det var hotellet, der smed dem ud, men i stedet Kathrine der var utryg ved hotellet og derfor ikke ønskede at blive boende på hotellet. I sådan en situation er der nogle regler for, hvordan man håndterer ekstra omkostninger. De regler forholder vores kollega på Kreta sig til i forbindelse med sagsbehandlingen, men det kan måske fra den enkelte rejsende subjektivt set virke uforstående, siger kommunikationschef ved Apollo Rejser Glenn Bisgaard til Ekstra Bladet.

- I forhold til politi er der sket en misforståelse, fordi vi stillede faktisk en tolk til rådighed, men der skete en misforståelse i forhold til tidspunktet.

Kan du forstå, de føler ferien er ødelagt ovenpå episoden?

- Vi synes, det er super trist, de har haft den her oplevelse og den her start på ferien. Det er på grund af weekenden, at vi kun har kunnet flytte dem til et hotel indtil på torsdag. I løbet af mandagen forventer vi, at vores destinationschef dernede finder en permanent løsning, men det er ikke let at finde noget tilsvarende det hotel de havde, for der er rigtigt mange mennesker på Kreta lige nu, siger han.

1 af 2 Kathrine Bækkel og Martin Lykkebæk kort før de fik stjålet bryllupssmykker for mere end 15.000 kroner (Privatfoto)
2 af 2 Kathrine Bækkel og Martin Lykkebæk kort før de fik stjålet bryllupssmykker for mere end 15.000 kroner (Privatfoto)
149 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere