Christian tordner mod Elgiganten: I har totalt ødelagt min sommerferie

Christian er rasende over, at det køkken, han bestilte hos Elgiganten, ikke er sat op endnu, selvom parterne havde en aftale. Elgiganten beklager forløbet

Elgiganten lovede at sætte Christians køkken op for en uge siden, men det er ikke sket, og han ved ikke hvornår eller om det overhovedet sker. Foto: Rasmus Flindt Pedersen
Elgiganten lovede at sætte Christians køkken op for en uge siden, men det er ikke sket, og han ved ikke hvornår eller om det overhovedet sker. Foto: Rasmus Flindt Pedersen

Har du selv haft en lignende oplevelse med Elgiganten? Tip os på 1224@eb.dk eller sms/mms på 1224 (alm. takst)

Det er særdeles svært at leve uden et køkken i hjemmet.

Det har 42-årige Christian Holm Gade i den grad måttet sande, efter han har været tvunget til at bruge de sidste par uger af sin ferie med sønnen på at overnatte på sofaen hos familie og ekskonen.

Ferien skulle ellers have være brugt i hans nye hus i Greve, hvor et splinternyt Epoq-køkken til 120.000 skulle have dannet rammen om nogle lækre sommermåltider.

Men i mere end en uge har Christian ventet forgæves på, at de montører, der skulle være kommet i sidste uge og sætte køkkenet op, skal give lyd fra sig.

Artikel fortsætter under billedet ...

Christian Holm Gade.
Christian Holm Gade.

Ødelagt ferien
Det får nu Christian Holm Gade til at rase mod Elgiganten, som han har købt køkkenet og bestilt montører hos.

Siden maj har han nemlig været i tæt kontakt med Elgiganten om, hvordan og hvornår det nye køkken skulle leveres og monteres. Christian fik gentagne gange bekræftet, at monteringen skulle foregå 11. juli, og derfor fik han i dagene op til revet det gamle køkken ned.

Men så begyndte problemerne for alvor at rulle ind over hovedet på den lille familie i Greve. Først fik Christian at vide, at leveringen af det dyre Epoq-køkken var forsinket fra Tjekkiet, og dagen før monteringen skulle finde sted, blev den også aflyst, trods flere løfter om det modsatte.

- Jeg har spildt så meget tid og frustrationer på det her. Jeg skulle aldrig have købt køkkenet hos Elgiganten. Det her har rystet mig fuldstændig, og jeg forventer kompensation for det her helvede, jeg har været igennem, forklarer Christian Holm Gade til Ekstra Bladet og tilføjer.

- Hvor skal vi bo, hvis Elgiganten ikke snart monterer mit køkken? Det vil jeg gerne have, at de svarer på, for det er et seriøst spørgsmål.   

Han forklarer videre, at Elgiganten i perioden op til købet var gode til at rådgive omkring køkkenet og monteringen, men nu er billedet helt anderledes.

- Jeg har ikke fået en ny tid til montering, selvom der er gået en uge nu her. Det seneste, jeg har fået at vide, er, at Elgiganten venter på svar fra montørerne. Det har været noget værre rod, fordi jeg også har min søn på tre år, som jeg har forsøgt at lave en god ferie for, mens jeg har fået ødelagt min ferie af Elgiganten.

Artikel fortsætter under billedet ...

Her skulle der have stået et nyt Epoq-køkken i hjemmet hos Christian Holm Gade, men Elgiganten har udskudt monteringen på ubestemt tid. Billedet er taget lige efter, at det gamle køkken var revet ned og er ikke tidssvarende. Privatfoto
Her skulle der have stået et nyt Epoq-køkken i hjemmet hos Christian Holm Gade, men Elgiganten har udskudt monteringen på ubestemt tid. Billedet er taget lige efter, at det gamle køkken var revet ned og er ikke tidssvarende. Privatfoto

Elgiganten beklager forløb
Ekstra bladet har tirsdag været i kontakt med Elgiganten om Christians manglende køkken. Efterfølgende har en ledende medarbejder hos Elgiganten taget kontakt til Christian Holm Gade for at løse problemet.

Kommunikationschef Frederik Danvig uddyber i en mail til Ekstra Bladet, at elektronikkæden anerkender, at deres kundebehandling i denne sag har været kritisabel. 

'Vi har tydeligvis begået en række beklagelige fejl, som vi kun kan undskylde for over for kunden. Det er altid vores hensigt at give vores kunder gode oplevelser når de handler hos os, og vi er kede af, at det ikke er lykkes i denne omgang. Vi har derfor taget kontakt til den pågældende kunde for at finde en løsning'.

Det er ikke første gang, at Ekstra Bladet skriver om kunder, der klager over behandlingen hos Elgiganten, der dog ikke har yderligere kommentarer til sagen. 

I et opslag på Facebook advarer Christian Holm Gade andre om den situation, han er havnet i.

Du kan læse mere om hans kamp mod Elgiganten herunder.

Se også: Bo er stiktosset på Elgiganten: Hvor er mit fjernsyn?

Se også: Morten raser mod Elgiganten: I lyver åbenlyst for jeres kunder

Se også: Ulrik raser over Wupti: Varer for 12.000 kroner kom aldrig

482 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere