Claus fik mystisk SMS-tilbud af Netto: 'Det er grotesk og respektløst'

Adskillige danskere har modtaget beskeder fra Netto med ugens tilbud, selvom de ikke har tilmeldt sig tjenesten. Nu undrer de sig over, hvor butikskæden har deres numre fra

Netto er endt i en shitstorm, efter fødevarekæden har sendt utallige SMS'er ud til forundrede danskere. Foto: Netto
Netto er endt i en shitstorm, efter fødevarekæden har sendt utallige SMS'er ud til forundrede danskere. Foto: Netto

Ekstra Bladet kunne lørdag fortælle om vrede danskere, der raser over Nettos markedsføringskampagne.

I løbet af weekenden har adskillige danskere nemlig modtaget beskeder fra Netto med ugens tilbud, selvom de ikke har tilmeldt sig SMS-tjenesten. Og nu undrer de sig over, hvor butikskæden har deres numre fra.

En af de personer, der har modtaget SMS-beskeden, er Jesper Kjergaard-Jensen.

- Jeg har en alarm i mit hjem, hvori der sidder et sim-kort, som registrerer, når vi tænder og slukker for den. Man kan hverken ringe eller skrive fra det nummer, men alligevel har jeg nu fået en SMS fra Netto med tilbud på noget smør. Det har jeg aldrig oplevet før, fortæller han til Ekstra Bladet.

Ekstra Bladet har været i kontakt med pressechef i Dansk Supermarked, Mads Grand, der fortæller, at Netto har fået kontaktoplysningerne fra en konkurrence, der kørte tidligere på året.

- I januar havde vi en større konkurrence kørende. Og det, der typisk sker bagefter, er, at mange glemmer, at de har deltaget. Det er ikke en ukendt måde at markedsføre sig på, og så kan de jo altid framelde sig bagefter, fortalte Mads Grand. 

Se også: Danskere raser over Nettos SMS-tilbud: Hvad er meningen?!

Men præcis som de mange personer, der raser på Nettos Facebook-side, har Jesper Kjergaard-Jensen heller aldrig deltaget i konkurrencen.

- Jeg har aldrig brugt det nummer på sådan noget. Det er 100 procent sikkert. Jeg ved ikke engang, hvordan jeg skal afmelde det, for som sagt er nummeret ikke i brug, fortæller han.

Ifølge Netto har I måske bare glemt, at I har deltaget i konkurrencen. Hvad tænker du om det?

- Det er i hvert fald løgn, og det er da noget svineri at påstå. Jeg håber ikke, der kommer mere fra dem, for så skal jeg da til at overveje, om jeg vil sætte mine ben i Netto igen, siger Jesper Kjergaard-Jensen.

'Dybt grotesk og respektløst'
Men Jesper Kjergaard-Jensen er langt fra den eneste, der undrer sig over Nettos markedsføring. Også Claus Kruse har modtaget tilbudsbeskeden.

- Da jeg først så beskeden, tænkte jeg, at det måske var noget spam eller fusk, men så læste jeg Nettos svar til kunderne, og det er jo bare dybt grotesk og respektløst, siger Claus Kruse og fortsætter:

- Og jeg kan garantere, at jeg aldrig har deltaget i nogen som helst konkurrence dér, for jeg handler aldrig i Netto.

Han har nu skrevet en klage til Netto, men har endnu ikke fået svar.

- Jeg synes, det er meget dårligt for deres image, hvis det er sådan, de vil markedsføre sig fremover, siger han.

175 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere