Danskere raser over Nettos SMS-tilbud: Hvad er meningen?!

Adskillige danskere har modtaget beskeder fra Netto med ugens tilbud, selvom de ikke har tilmeldt sig tjenesten. Nu undrer de sig over, hvor butikskæden har deres numre fra

Har du modtaget en lignende SMS fra Netto? Tip os på 1224@eb.dk eller sms/mms på 1224 (alm. takst)

Netto er havnet i en mindre shitstorm, efter butikskæden har sendt SMS-beskeder med tilbud ud til adskillige danskere. For de personer, der har modtaget beskederne, forstår ikke, hvor Netto har deres numre fra.

De har nemlig ikke selv tilmeldt sig SMS-tjenesten.

'Hvad er meningen? Jeg har på ingen måde tilmeldt mig, og så skal jeg bruge tid på at afmelde?!?!'

'At dømme efter det skrevne her, er I vidst ude i en ommer!'

'Har af uvisse årsager modtaget en SMS fra Netto, hvor I reklamerer for smør' og 'Ikke i orden!' skriver flere vrede danskere på Nettos Facebook-side.

Her er SMS-beskeden, Netto har sendt ud.
Her er SMS-beskeden, Netto har sendt ud.
 

På Facebook forklarer en ansat, at Netto i januar afholdt en konkurrence, som personerne har deltaget i.

'For at deltage skulle man oplyse mobilnummer samt at acceptere, at Netto må sende SMS-markedsføring. Vi har ikke nogen intention om at sende markedsføring til modtagere, der ikke ønsker det', skriver Netto.

 

Men de vrede danskere har aldrig deltaget i den nævnte konkurrence, skriver de.

'Jeg har ikke deltaget i spillet, men har alligevel fået en SMS. Kan I oplyse, hvordan det er sket?, skriver Thomas Sørensen.

'Ja, jeg har godt nok heller ikke tilmeldt mig noget', tilføjer Robin Olsen.

'Ikke ukendt markedsføring'
Ekstra Bladet har været i kontakt med pressechef i Dansk Supermarked, Mads Grand.

Hvor har I fået deres kontaktoplysninger fra?

- I januar havde vi en større konkurrence kørende. Og det, der typisk sker bagefter, er, at mange glemmer, at de har deltaget. Det er ikke en ukendt måde at markedsføre sig på, og så kan de jo altid framelde sig bagefter, siger Mads Grand. 

Synes du ikke, det er underligt, at ingen af dem kan huske at have deltaget i konkurrencen?

- Jeg har ikke nok teknisk indsigt til at se, om der er sket en fejl. Og jeg har svært ved at se, at det kan være en mulighed. Men det er da en anledning til at se, om der er gået noget galt.

Flere af de, der har henvendt sig til jer, skriver, at det koster dem penge at framelde tjenesten, da I sender beskeden ud fra et betalingsnummer. Er det korrekt?

- Det er ikke noget, jeg har hørt om tidligere, men jeg kan heller ikke afvise det. Man er meget velkommen til at rette henvendelse til os, hvis man føler, der er fået noget galt.